Wanneer stapte jij over op sondevoeding?

Van alles over voeding bij ALS.

Re: Wanneer stapte jij over op sondevoeding?

Berichtdoor Arendje » 11 aug 2014, 22:09

Hi Kees de vermoeidheid van het eten valt niet mee. Met de sondevoeding merk je dat zeker. Ik heb niet echt een hongergevoel maar wel soms lekkere trek :-) Ik heb niet echt meer energie gekregen maar weet ook niet of mijn longfunctie iets minder is geworden en daar wat debet aan is. Bovendien heb ik ook een slecht functionerende dunne darm. Maar het risico op een longontsteking door verslikken is een heel stuk verminderd en dat is ook erg belangrijk.
Arendje
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor dspier † » 14 nov 2014, 00:02

Ik heb een probleem met calorierijke voedingsdrankjes en "normale"sondevoeding, kan dit alleen niet verdragen, maag wordt er weeig van.

Dus neem ik ook gepureerde stamppot, soepen, en havermout via de sonde, dat geeft "body" aan mijn darminhoud. :mrgreen:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 25 feb 2015, 17:14

Goed zo Anneke!

Geniet van je mobiliteit zolang je kan!

Je hoeft niet afhankelijk te zijn van sondevoeding en een pomp, zoals hierboven gezegd eet ik (bijna) met de pot mee, alles wordt gepureerd, behalve vezelig vlees, zoals draadjesvlees. Daar heb ik wel een sterke mixer voor gekocht, anders lukt het niet. Normale (staaf)mixers geven snel de geest.

Maak er een papje van en als je uit gaat: op veel plekken kunnen ze baby voeding opwarmen, maak daar gebruik van!

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 01 maart 2015, 15:02

Hoi Anneke,
Dat probleem heb ik niet. Voor mij wordt gekookt, gelukkig!

Jij ook sterkte. 8-)

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arendje » 03 maart 2015, 20:12

Dag Dick heerlijk die stamppot :-) ik kreeg last van de misselijkheid en een vol gevoel van de hogere dosering sondevoeding die overdag moest vanwege de reflux s nachts. De MDL gaf uitkomst , hij gaf aan dat de maag vaak ook mee gaat doen in het proces door traag te gaan ledigen. Ik krijg nu 3x daags metoclopramide waardoor de maag sneller leeg gaat . ik ben weer geholpen. Misschien een tip
Arendje
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor RobRijkse † » 12 maart 2015, 20:48

Ik heb net preventief de peg laten zetten, voor het geval dat, dus ben liever voorbereid dan te laat. Het gaat toch druppelsgewijs, dus ik laat me verrassen.
Voorlopig geniet ik nog van alle smaaksensaties en straks is de reden van voeding..overleven. klinkt misschien smaakloos, ben gek op doeltreffende oplossingen.
RobRijkse †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige

Keer terug naar Voeding