Tekst-naar-spraak app

Communicatie is belangrijk bij intermenselijk contact; wat als dit ineens moeilijk wordt?

Tekst-naar-spraak app

Berichtdoor Charlotte » 05 mei 2016, 08:11

Beste allemaal,
Ik ben op zoek naar een goede tekst-naar-spraak app (voor android telefoon), waarmee je getypte tekst kunt laten uitspreken. Is er wellicht iemand die zo'n app gebruikt en/of een goede tip hiervoor heeft? Ik heb zelf gezocht, maar er zijn er behoorlijk veel. Degene die ik gedownload heb, zijn verouderd en werken niet goed meer op nieuwe besturingssystemen/telefoons. Wie heeft goede ervaringen/tips om te delen? Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Charlotte
PS: heb reeds info bij logopediste ingewonnen en de info op http://www.als-centrum.nl/kennisplatform/communicatiehulpmiddelen-2/ gelezen. Lastig is dat de app bediend moet kunnen worden met de omgevingsbesturing (hoofdschakelaar/mobiele telefoon). RDG hebben we ook gevraagd, maar wisten ook niet zo gauw iets.
Charlotte
Actief Lid
Actief Lid

Re: Tekst-naar-spraak app

Berichtdoor RobRijkse † » 06 mei 2016, 00:23

Spraak assistent.
RobRijkse †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Tekst-naar-spraak app

Berichtdoor Charlotte » 16 mei 2016, 10:49

Beste Rob,
Dank voor je tip: dit was de eerste app die we geprobeerd hebben. Hij werkt prima, maar helaas niet fijn als je geen handfunctie meer hebt. Met de omgevingsbesturing kun je apps scannen (dan gaat de cursor als het ware alle opties langs), maar dat werkt op deze app helaas niet. We hebben weer contact openomen met de leverancier van de omgevingsbesturing om te bekijken wat er voor aanpassingen of andere opties mogelijk zijn.
Vriendelijke groet,
Charlotte
Charlotte
Actief Lid
Actief Lid

Keer terug naar Verbale Communicatie