PRG niet mogelijk.

Van alles over leven met een PEG-, of PRG-sonde.

Re: PRG niet mogelijk.

Berichtdoor RobRijkse † » 17 jan 2015, 00:19

Hallo Tom,
Hartelijk bedankt voor je informatie. Wij gaan hier verder mee dokteren, overleggen met revalidatiearts e.o. UMC.

Fijn weekend en hartelijke groet
Rob.
RobRijkse †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor RobRijkse † » 18 jan 2015, 12:50

Hou Anseke, air stacken is dmv een hand bediende ballon met mondstuk en neusknijper, bij inademing extra lucht in blazen, om je longen op te rekken en ter bevoordering van het schoonhoesten, van evt achtergebleven speekselresten onderin, kortom meer inhoud creëren. ...ben blij, dat ik m heb, kan meerdere keren per dag gebruikt worden, en zeker sochtends heel welkom.....hoop, dat je er wat aan hebt. Gr Rob.
RobRijkse †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor JanMouthaan » 11 maart 2015, 18:21

Bij mij kon de PEG ook niet worden geplaatst en daarom werd er door de chirurg een sonde in de darm (jejunumsonde) gezet. Na flink wat ellende - er werd beweerd dat via deze sonde grote hoeveelheden met een spuit konden worden ingebracht, wat dus absoluut fout ging - heb ik nu al 10 maanden voeding via de sonde dmv een pomp. De pomp gaat 's avonds aan, loopt de nacht door en overdag ben ik vrij om te doen wat ik kan. Wellicht is dit voor jou ook een oplossing. Veel succes.
JanMouthaan
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor RobRijkse † » 11 maart 2015, 18:41

Air stack is een blaasbalg die je gebruikt om je longvolume te vergroten en tevens om je longen schoon te hoesten. Ideaal! !!
RobRijkse †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige

Keer terug naar PEG/PRG-sonde