Ervaring met de PRG Sonde

Van alles over leven met een PEG-, of PRG-sonde.

Re: Ervaring met de PRG Sonde

Berichtdoor Peet † » 13 okt 2012, 17:17

Hoi Afien.

En jij hebt ook deze :?:
Afbeelding
Want dan zou het probleem opgelost zijn :P

Wat Dick schreef zat ook erg veel in.
Dick, ik zie de foto wel, en klopt het is ook jou plaatje. aangepast :mrgreen:

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 13 okt 2012, 17:54

Ik zie het plaatje niet Peet, mischien kun je het via mijn mail sturen heb je die nog :?:

Groetjes, Afien :D
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 14 okt 2012, 13:37

dspier schreef:Ik kan mijn plaatje ook alleen maar draaien, niet dompelen. Maar ik bedenk me nu: wij hebben een PRG geen PEG. Zit het verschil qua constructie niet in het ballonnetje dat wij hebben - in plaats van een fixatieplaat aan de maagkant?

Kan me met een ballon voorstellen dat dompelen niet hoeft omdat een ballon glad en rond is, terwijl een fixatieplaat plat tegen de maagwand ligt en wel in de maagwand kan ingroeien.

ik vermoed ook dat het zo is, alleen draaien niet dompelen. maar ik dacht eigenlijk dat ze bij jou ook hadden gedompeld :?:
vanmorgen weer een ander van de thuiszorg, zelfde verhaal, die wist het ook niet en kende deze sonde niet.
umc weer gebeld en die kunnen niks zeggen, morgen terug bellen :x
als het echt zo is met deze, alleen draaien niet dompelen, wat eigenlijk wel logische is. dan moeten ze snel hun info en documentatie aanpassen want overal staat ook het dompelen beschreven voor een PRG.
dat rotding beheerst al bijna anderhalve maand mijn leven, en dat is toch al zo schaars :twisted:

Groetjes, Peet.
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 16 okt 2012, 03:32

:!: :!: Het grote PRG Mystery is OPGELOST :!: :!: Eindelijk is er duidelijk gezegd door het umc, niet dompelen :!:

Vanaf het ontslag uit het UMC is er al onduiderlijkheid over het handelen met de PRG-Sonde.
5 september is die PRG geplaatst, 7 september ben ik ontslagen met een minimale dosis aan info.
er werd gezegd, na 10 dagen 1x om ze as draaien en 2 tot 3 cm dompelen en terug trekken naar uitgangspositie. deze info staat ook in de documentatie die we mee hebben gekregen.
nadat die 10 dagen voorbij waren hadden we met de huisarts afgesproken dat hij die eerste ronde voor ze rekening zou nemen, hij is tenslotte de man met ervaring, dachten wij :o dus niet. mijn vrouw las uit het boekje voor hoe het moest en de huisarts verrichten de handelingen. hij kent natuurlijk wel de voedingssonde maar deze handelingen niet.

Na enkele dagen begon ik te twijfelen aan de stabiliteit van deze Sonde. waarop wij een aantal keren met het UMC hebben gebeld en daar niks mee bereikte. tot ze op een zondag zeiden, komt u dinsdag maar langs dan zullen we u even goed voorlichten, en op onze vraag of het geen kwaad kan dat hij er iets uit was gekomen, zeiden ze, nee hoor geen zorgen. De volgende dag, maandag is door een defect in de PRG dat ding uit me maag gelazerd met alle gevolgen van dien :shock: dit had echt niet nodig geweest :x

Opnieuw operatief geplaatst in het UMC, na de operatie wel in een keer uitleg gekregen :!:
ook werd er weer gezegd, draaien en dompelen maar nu na 14 dagen. dit was nog in de operatiekamer.
nu zou de thuiszorg het doen. toen dat niet lukte werden de boekjes er maar weer bijgehaald, weer proberen, maar het draaien ging wel alleen het dompelen niet.
mijn vrouw weer bellen, het zelfde verhaal als eerst, toen toch nog even vermeld dat het om een PRG-Sonde gaat en geen PEG-Sonde. maar dat wisten zij ook wel zeiden ze :?
ook de thuiszorg zuster heeft het UMC gebeld en kreeg het zelfde verhaal te horen. na de afgelopen dagen meermalen te hebben gebeld met het UMC door verschillende personen en steeds maar weer met het zelfde advies, begon ik nu toch wel erg boos te worden :evil:

Maar mijn vrouw heeft vanochtend nog eens gebeld en wel met de zelfde persoon die ons de info verschaften in de operatiekamer, en eindelijk was daar het verlossende woord, alleen draaien niet dompelen.
Dus Dick, klopt :!: het zelfde als bij de Mickey.

Resultaat :!:
Al anderhalve maand in de zenuwen door dat ding.
Met verschillende mensen mijn apparaat met die van hun vergeleken :lol: wel leuke foto`s aan overgehouden :lol: ;)

Ik heb totaal niet de intentie om het UMC in een kwaad daglicht te zetten, want ik ga er vanuit dat dit puur toeval is, dus een incident. maar dat de controle en de nazorg beter kunnen dat staat als een paal boven water :!:

Gr, Peet
Laatst bijgewerkt door Peet † op 16 okt 2012, 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 16 okt 2012, 11:13

Hoi Peet,
Als in jouw documentatie duidelijk staat draaien en dompelen lijkt me dit geen incident!
Eikels! :evil:

Maar nu weet je het hé, alleen dompelen, niet draaien!
(Grapje, andersom natuurlijk) ;)

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 16 okt 2012, 15:47

Precies Dick, maar ik bedoelde met dat incident eigenlijk de slechte mondelinge info en de benadering aan de telefoon.
het was niet alleen het dompelen en draaien wat me dwars zat, maar ook het uitvallen van de eerste PRG-Sonde wat niet nodig was geweest, ook daar hebben we een paar keer voor gebeld, en na het noemen van de cijfers op het slangetje (onder de 2) werd er gezegd, geen zorgen kom dinsdag maar langs. en maandag hield ik hem in me handen :evil:
dit heeft tot onnodig veel pijn geleid, psychisch :roll: maar fysiek nog veel meer :shock:
voor hun ben je op die tafel net zoveel als iemand die even een liposuctie komt laten doen, ik denk het niet he :evil:

Ik ben geen man om klachten in te dienen, integendeel, normaal wacht ik veel meer af, of het moet te gek worden.
maar nu heb ik het wel gedaan omdat dit gewoon veranderd moet worden, ik moet er niet aan denken dat iemand anders met het zelfde probleem zo thuis zit.
Gelukkig was ik het niet alleen die verward was, want dat had makkelijk gekund :mrgreen: maar ook de Huisarts en de Thuiszorg. je gaat toch zitten sjorren aan een plaatje wat gewoon vast hoort te zitten, dat is niet goed.

Dick, Misschien had ik het al gevraagd :?: maar ik kan het zo snel niet terug vinden.
wat staat er in jou boekje van je PRG :?: want jij hebt echt exact dezelfde als ik.

Groetjes, Peet.
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 17 okt 2012, 00:03

Dag Peet,

Eindelijk de antwoorden waar je zolang op moest wachten, Gefeliciteerd hiermee. Je hebt gelijk dat je dit er niet bij laat zitten, als je er de kracht en energie voor hebt laat van je horen :evil: Wat ze fout hebben gedaan moeten ze ook maar goed met de neus ingedrukt worden dat het echt onacceptabel is zoals het is gegaan.

Groetjes, Afien
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Voorbeeld en Beschrijving PRG-Sonde

Berichtdoor Peet † » 20 okt 2012, 23:34

Omdat een goeie foto en beschrijving op het internet ontbreekt, zet ik hem er zelf maar even op.
tenminste, ik heb hem niet kunnen vinden :roll:
Misschien dat andere dan wat eerder meer duidelijkheid hebben dan ik.

:!: LET OP :!: 2 beschrijvingen voor 1 en de zelfde prg-sonde.
1 die ik van het umc heb meegekregen, en de andere komt uit de originele verpakking van de prg-sonde.

Afbeelding
.Deze is uit het UMC

Afbeelding
Deze komt uit de verpakking van de PRG

Afbeelding

Afbeelding
Het plaatje is te verschuiven maar plakt zich vast aan het slangetje, gaat dus moeilijk.
helemaal als die al in je maag zit, is haast niet te doen
:shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes.
Gr, Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 22 okt 2012, 00:07

Dag Peet,

Die peg die op de afbeelding staat met die drie ventieltjes die heb ik ook al gehad omdat ze voor mij verkeerd besteld waren, ik heb er twee aan zitten.
Maar dat plaatje kon ik ook verschuiven en jij niet :?: ik snap er niets meer van.

Groetjes, Afien :D
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 22 okt 2012, 00:17

Esperanza schreef:Maar dat plaatje kon ik ook verschuiven en jij niet :?: ik snap er niets meer van.

Hoi Afien.

Plaatje is wel te verschuiven maar heel erg moeilijk, hij zit snel vastgeplakt aan het slangetje, het materiaal is op siliconen basis en dat Verplak snel.
Los in je handje is dat wel te doen, maar bevestigt aan je maag word het een ander verhaal :shock: er zijn toch al zo man / vrouw of 5 die het bij mij hebben geprobeerd. en dat er beweging in was te krijgen, kwamen we pas achter toen er een nieuwe uit de verpakking kwam.

Groetjes, Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

VorigeVolgende

Keer terug naar PEG/PRG-sonde