Ervaring met de PRG Sonde

Van alles over leven met een PEG-, of PRG-sonde.

Re: Ervaring met de PRG Sonde

Berichtdoor dspier † » 22 okt 2012, 23:56

Hoi Peet,
Begrijp ik het goed?
Heb jij je reservePEG uit de verpakking gehaald en de ballon opgeblazen voor wat leuke fotootjes? :o

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 23 okt 2012, 01:07

dspier schreef:Hoi Peet,
Begrijp ik het goed?
Heb jij je reservePEG uit de verpakking gehaald en de ballon opgeblazen voor wat leuke fotootjes? :o

Ja Dick dat begrijp je goed, ik kon het niet laten :lol: :lol: ik moest weten wat er in me maag zit en hoe het nu eindelijk werkt. let wel! ik had nog nooit een voorbeeld gezien, behalve dan dat kleine fotootje op het net wat jij ook stuurde.

Marian kreeg er vorige week 3 mee van de apotheek, toen zei ik gelijk, ja dat klopt, 1 demonstratiemodel en 2 reserve :lol:
maar die 2 reserve gaan binnenkort terug want ik ben vandaag weer voor het eerst na mijn operatie bij de revalidatiearts geweest en ik heb daar behoorlijk me ergernis uitgesproken over hoe alles is verlopen, om het netjes te zeggen :mrgreen: maar er werd ook meteen een afspraak gemaakt bij de dokter in het Maasstad ziekenhuis dat zodra die prg eruit mag er direct een mickey-sonde in gaat. dat slangetje hangt me figuurlijk behoorlijk de strot uit, of beter gezegd, ik heb me wat in me maag laten splitsen :lol: :x dat word dus binnenkort een nieuwe topic, ervaring met Mickey-Sonde :)

Nou kijk ik misschien wat nauwkeurige dan de gemiddelde PRG drager omdat het bij mij allemaal compleet mis ging :mrgreen: maar toen de gebruiksaanwijzing uit de verpakking tevoorschijn kwam viel ons direct het verhaal met de Cola op, maar dat word opgelost! dat blijkt dus niet te mogen maar werd wel geadviseerd. ook vanuit de documentatie uit het ziekenhuis.
maar ik heb vanmiddag een email gehad dat dit direct verwijderd zou worden en de fabrikant handleiding gebruikt moet worden. lijkt mij ook logisch.

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 25 okt 2012, 14:36

Over een half uurtje krij ik mijn mickey, zit net in het ziekenhuis aan de koffie in afwachting op mijn beurt.

We hebben een tijdje bij de Disney figuurtjes bij het souvenirwinkeltje staan wachten, maar het schijnt dat we toch ergens anders moeten zijn. :lol:

Als dit mijn laatste bericht was groet ik u allen.h :bknocked

Tot over 2 uurtjes!
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 25 okt 2012, 15:58

dspier schreef:Als dit mijn laatste bericht was groet ik u allen.h :bknocked

Tot over 2 uurtjes!
Dick

Gegroet gij grote Dick :lol:

Nu al aan de beurt, wat gaat die tijd toch verrot snel.
ik ben benieuwd hoe die je bevalt :?: ik krijg hem ook binnenkort.

Sterkte Dick, deze handeling moet easy zijn zeggen ze....zeggen ze he :mrgreen:

Groetjes, Peet
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 25 okt 2012, 18:58

Peet schreef:Sterkte Dick, deze handeling moet easy zijn zeggen ze....zeggen ze he :mrgreen:

Ja en nee Peet,
Lees maar eens hier.

De volgende keer doe ik het weer in het ziekenhuis, dat weet ik wel!

Groetjes,
Dick

P.S. Wie heeft die regel van maximaal 8 smileys per bericht verzonnen? Grenzen aanbrengen, ok, maar waarom geldt dat ook als je een heel vel volschrijft? :cry:
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 25 okt 2012, 20:05

ja viel het weer zo tegen :?: ik dacht dat het op een normale manier de 2de keer zo makkelijk moest gaan, maar dus toch niet :shock:
maar jij kan vannacht weer lekker op je buik slapen :-P wat mis ik dat :(

P.S. Wie heeft die regel van maximaal 8 smileys per bericht verzonnen? Grenzen aanbrengen, ok, maar waarom geldt dat ook als je een heel vel volschrijft?

ja was ik ook al achter gekomen, ik vind dat ook wel een beetje weinig.

Groetjes, Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Ervaring met de PRG Sonde en de warme douche

Berichtdoor Peet † » 02 nov 2012, 03:09

Jullie kennen nu onderhand het verhaal wel van de PRG-Sonde die niet mee wilden werken, het plaatje wat door niemand verschoven kon worden. niet door ons, ook niet door de huisarts, en ook niet door de thuiszorg zusters.
uiteindelijk zeiden ze vanuit het UMC dat er niet gedompeld moest worden maar alleen draaien, ze weten het zelf niet eens :roll:
Het plaatje is overigens wel te verschuiven maar moeilijk.

Omdat ik een weekje naar Groningen zou gaan was ik vanaf afgelopen Maandag even afhankelijk van de thuiszorg Noord uit Uithuizermeeden.
geen probleem en zo geregeld :-P
Maandagochtend komt de thuiszorg zuster, een leuke aardige meid die niet op haar bekkie was gevallen :-) en na onze kennismaking en een leuk praatje zei ze, kom maar even hier dan zal ik u even behandelen :oops: en maar doorpraten.
tot ik op een gegeven moment even naar beneden keek naar me slangetje ;-) en tot mijn schik zag ik dat ze het plaatje bijna tot boven weg had geschoven :shock: ja was haar argument, ik moet het toch schoonmaken daaronder. en ze schoof hem net zo makkelijk weer terug.
Dus wat in Rotterdam in weken niet is gelukt, doet zij even of dat het niks is. en ze zijn hier echt niet minder bekwaam denk ik.
Ik heb toen wel even gemeld dat dit niet nodig is en het schoonmaken zo ook wel gaat.
een derde keer een PRG plaatsing kan ik niet aan denk ik
Afbeelding
ik heb tot Woensdag nog verschillende andere meiden gezien, en allemaal even lief en vriendelijk. De laatste gaf ook nog een Tip dat als ik weer kwam ik ook gebruik kon maken van de short-stay verblijf van hun stichting. daar kan van 1 dag tot wel enkele weken verblijven tegen een minimum prijs, en dat met alle faciliteiten die wij maar nodig kunnen hebben.

Dus wil ik bij deze de dames van Thuiszorg Noord uit Uithuizermeeden de warme douche geven
Afbeelding
Dik verdiendAfbeelding

Gr, Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 02 nov 2012, 12:17

Hoi,

Nou,PRG is peg hoor!
Shit ook!
Vorige week pijn bij het voeden,ding kwam erg naar boven ook......denk aan Peet.....na paar keer deed het erg pijn en op een ochtend voel ik het water net onder mijn huid overal heenlopen en ook naast de sonde naar buiten!
Ophouden dus.
Utrecht gebeld,al eerder ook,maar geen antwoord.Nu ook weer 4 verschillende personen,allemaal doorgeefluikjes en niemand weet ergens van.
Maar ik begon te panieken ên heb een mail naar Nienke d Goeien en mijn rev.arts geschreven met erboven
:HELP!
Ik moest gelijk naar Utrecht vlgs hun,maar ik zeg.we wonen naast een goed ziekenhuis en daar wil ik snel heen,hun daarheen gebeld en ik kon gelijk komen!
10rolstoelminuten later werden we opgewacht door een jonge arts,een MDL....hij keek en haalde het ding eruit....en
zei toen dat hij niks kon doen..... :mrgreen: :mrgreen: hij ging een brief schrijven voor Utrecht...whaaaaa,balen!,,,
Terwijl hij aan het schrijven was,kreeg hij een ongeving!: vlgs. Hem was het gaatje aan de binnekant aan het dichtgroeien en kon hij met een coloscoop even kijken hoe het zat en evt. Het gaatje groter maken...
Zo gezegd,zo gedaan.wij een operatiekamer in.2 verpleegsters stonden klaar,ik wer d afgedekt met matjes,rolstoel omhoog,op ,werkhoogte,monitor aan en de film kon beginnen.
Je zag alles goed tot het donkere ,gat,een speldeknopje,wat dus dichtgroeide,hij zei dat hij dat op ging rekken....dus uitscheuren,zonder verdoving...ik heb het mondstuk van de beademing bijna stukgebeten,maar hij was erdoor...oef!
Ik heeeel opgelucht en we konden weer naar huis!
Ik was zo blij dat ik hem een uitstekende fietsenmaker genoemd heb....keek hij van op,hij was nog niet eerder zo genoemd.
Echt goeie jonge kerel,niet bang iets te proberen,dat moet je hebben.
Ja,ja,als je rust wil,moet je niet allerlei slangen in je lijf hebben....2dg.ervoor was m.n catheter ook weer verstopt met alle gevolgen van dien.
Nu weten ze in utrecht wel dat ze niet goed bezig zijn,ik heb het van de daken geschreeuwd!

Groetjes Willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Catja † » 02 nov 2012, 13:06

hoi willy

wat een pech, met je slangen. is gewoon niet leuk meer.
maar wat fijn dat het zo dicht bij huis opgelost is.

groetjes catja
Catja †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 02 nov 2012, 13:42

Nou Willy dan heb je echt heel veel geluk gehad, goed zo meid.
bij mij leek het wel of ze een bajonet in me pens duwden. maar de pijngrens ligt bij vrouwen ook hoger he :mrgreen:

Gr, Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

VorigeVolgende

Keer terug naar PEG/PRG-sonde