Onduidelijkheid.website

Voor alle opmerkingen en tips aangaande (de werking van) het forum.

Onduidelijkheid.website

Berichtdoor Ari » 03 aug 2014, 12:22

Deze week kreeg ik een bericht waarom ik de laatste tijd niet inlog op dit forum. Ik heb best veel verstand van computer maar op deze website blijf ik zoeken.
Zoek bijvoorbeeld eens op "wachtwoord wijzigen"
Uit alle informatie kom ik ook niet wijs.
Probeer eens duidelijkheid te scheppen. Waar kan ik een opmerking plaatsen. Toch niet bij even voorstellen.

Ik neem graag deel aan discussies maar bij deze website vergaat de zin.
Ter info: ik ben beheerde geweest van de Helpdesk van Geneanet Parijs. Verder van Seniorweb in Nederland. Dus aan mijn kennis of ervaring zal het wel niet liggen. Hoewel ik met ALS wel problemen begin te krijgen met mijn geheugen.

Ook vind ik de actuele discussies niet. Om steeds geconfronteerd te worden met overleden personen helpt niet mee voor de motivatie. Zet die in een aparte groep voor diegene die daar iets over wil lezen.

Met vriendelijke groet,
Ari.
Ari

Re: Onduidelijkheid.website

Berichtdoor Hans van catja » 03 aug 2014, 13:04

Ik ben het niet met u eens. Mijn overleden vrouw heeft hier heel wat reacties geplaatst waar heel veel personen met als
heel veel aan hadden. Ook heeft zij zelf veel aan tips gehad van personen die overleden waren. M.i . maakt het niets uit of een persoon nu overleden is of
niet . Het gaat er om of het waardevolle tips zijn waar iemand nu en in de toekomst wat aan heeft.

met vr Gr, hans van catja
Hans van catja
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor Bart † » 03 aug 2014, 17:54

Het is ff wennen, maar bij "gebruikerspaneel" kun je van alles instellen.
En ja, de ervaringen van inmiddels overleden personen zijn voor mij in elk geval nog steeds heel waardevol.
De rubriekindeling bevalt mij prima, vind deze site stukken vriendelijker dan die van "iemand zoals ik" van de VSN.
Daar kan ik echt nix mee.
Bart †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arendje » 03 aug 2014, 21:16

Ook ik vind het geen moeilijke site, inderdaad veel minder ingewikkeld dan "iemand zoals ik" .
Er is hier veel informatie in terug te vinden en anders gewoon vragen,maar de onderwerpen staan duidelijk aangegeven.
Arendje
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor Keesesther » 06 aug 2014, 12:46

Beste Ari
Ik vind de site wel gebruiksvriendelijk en ik zou de opmerkingen van overleden personen niet willen missen. Ik zou het ook niet leuk viinden als mijn bijdragen meteen na mijn dood gewist worden. De dood hoort erbij en ik zou ook wel meer over het stervensproces (is dat een goed woord?) willen lezen. Helaas zijn velen in het laatste stadium niet in staat om nog iets te schrijven.
Het lijkt mij ook niet zo moeilijk om een opmerking te plaatsen. Zoek naar het onderwerp waar het over gaat en als het nog niet bestaat maak je er zelf een aan.
Succes ermee!
Kees
Keesesther
Actief Lid
Actief Lid

Forum

Berichtdoor Ari » 06 aug 2014, 15:20

LS,

Laat ik voorop stellen dat ik geen analfabeet ben op computergebied en deelneem aan veel forums.

(hoofd Nederlandstalige helpdesk forum Geneanet Parijs -wereldwijd) (stamboomonderzoek/genealogie)
(landelijke coördinator Helpdesk forum Seniorweb Nederland 150.000 leden.)

Maar toch ben ik het overzicht kwijt op het ALS forum.
Het kan aan mij liggen maar dat is dan ook weer de onduidelijkheid. Bijvoorbeeld ALS forum/Stop Als nu?

Actuele zaken en oude zijn moeilijk uit elkaar te halen.
Wat me het meeste stoort is dat ik op een forum wil discussiëren met overleden mensen. Terwijl mij en veel leden hetzelfde te wachten staat.

Mijn eerste wens zou dus zijn dat dit uit elkaar te halen in een submap.
Vanwege de onduidelijkheid ben ik gestopt op het forum

Wat ik persoonlijk jammer vindt. Praten met andere patienten (nog levende) geeft veel steun en verlichting.

Als blijkt dat het nut heeft om feeback te geven, ben ik gaarne bereid om mee te werken aan de verbeteringen. Heb helaas de komende tijd toch veel tijd.

Met vriendelijk groet,
Arie
Ari

Re: Forum

Berichtdoor Nautica † » 06 aug 2014, 15:44

Ik vind persoonlijk het forum redelijk overzichtelijk en bulletin board (BB) is een veelgebruikt php script voor fora en is universeel.

Zelf ben ik ook website ontwikkelaar geweest en heb diverse websites geëxploiteerd dus dit script is mij niet vreemd.

Om misschien het wat makkelijker te krijgen kun je ook instellen dat het laatste bericht als eerste wordt getoond zodat je niet steeds naar de laatste pagina moet navigeren.
Dit kun je doen door bijvoorbeeld onderaan de pagina de berichten te sorteren op datum en dan aflopend.

Gedurende de tijd dat deze website en dit forum bestaat zijn er discussies geweest en in de tussentijd een aantal leden overleden. Zou je deze postings van overledenen verhuizen naar een aparte rubriek dan raakt de discussie zijn verband kwijt en zou het helemaal onoverzichtelijk worden.
Bovendien zijn deze berichten qua inhoud zeker nog waardevol.

Het kost misschien enige moeite om thuis te geraken op het forum maar daarna is het zeker waardevol.
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Ari » 09 aug 2014, 13:27

Hallo Nautica,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal me er meer in gaan verdiepen.
Maar waarom sta ik nog steeds als nieuwkomer vermeldt, terwijl ik sinds april lid ben?
Waarvan is dat afhankelijk?

Groetjes,
Ari.
Ari

Berichtdoor dspier † » 09 aug 2014, 13:55

Beste Ari,
Dit is afhankelijk van het aantal geplaatste berichten.

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Ari » 09 aug 2014, 21:03

Hallo Dick,

Had ik ook al ergens gelezen, maar ik heb 10 berichten geplaatst. Staar er ook ergens een minimum?

Groetjes
Ari.
Ari

Volgende

Keer terug naar Feedback