Een canabis product brengt 56% overlevingstijd

Heb je informatie of nieuws over ontwikkelingen omtrent nieuwe behandelmethoden voor ALS, deel dan hier dit nieuws met andere lotgenoten.

Re: Een canabis product brengt 56% overlevingstijd

Berichtdoor Lia † » 13 maart 2012, 13:57

Hallo Philippe en feestdirecteur en alle andere titels

Het is al lang gebruikelijk canabis in de geneeskunde (gedoseerd) toe te passen. Het wordt ook steeds vaker door biologische keukens gebruikt.
Voor het geval jullie zin hebben in iets zoets:
http://home.pages.at/drug-island/cannabisrezepte.htm
of een lekkker visje?
http://www.gusto.at/rezepte/rezept/4868
Smakelijk!

Wanneer dit alles niets is kun je ook nog qat proberen Afbeelding
Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Dick † » 13 maart 2012, 16:04

Bedankt,
Zal eens contact opnemen met Koos Koets en Robbie Kerkhof van de Stichting Morekop Afbeelding
("Omdat wij more in de kop hebben dan jonge jongeren") :lol:

Dick S.
"Bij ALS houd je vanzelf niets meer vast..... ALS sucks"
Dick †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 20 maart 2012, 14:23

Niet tegeloven wilde ik net stoppen met roken en dan zie ik dit :o nou daar zal mijn vrouw blij mee zijn, een eigen plantage in plaats van haar bloemetjes :lol:
Afbeelding
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 23 maart 2012, 18:29

Hallo Kamiel

Misschien heb je hier iets aan
http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema_s/ ... 702&rId=41

Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 23 maart 2012, 22:09

Hoi Kamiel,
Wie zegt dat je aan een Belgische dokter een voorschrift moet vragen? :mrgreen:

Ik zou gewoon eens een paar Nederlands huisartsenpraktijken bellen en vragen wat zij eventueel voor je kunnen betekenen. Nee heb je, ja kun je krijgen! Goed je bent hier niet verzekerd, maar meer dan een paar tientjes en een autorit zal zo'n huisartsenbezoek ook niet kosten.

Maar let wel op met exporteren als je het eenmaal voor elkaar hebt: Wie medicinale cannabis gebruikt en wil meenemen naar het 'buitenland' (België :mrgreen: ) heeft een verklaring nodig.

Groetjes en suc6
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 26 maart 2012, 01:44

Hoi Kamiel.

jij was toch weer met de Sodium Chlorite begonnen? en nu wil je Canabis.
Gaat dat samen?
Belgie is toch het land die juist de dingen doet op medische vlak die bijvoorbeeld Nederland niet doet. oke, canabis is hier niet zo moeilijk te krijgen, maar dit zijn pillen dus weet ik niet hoe dat zit. maar volgens de dokter die ik heb gesproken word je er alleen maar rustig van. is natuurlijk ook wel lekker maar dan maar meteen met een joint :lol: en dan moet je nagaan dat ik dat zelfs nooit heb gedaan.
zit je ver in Belgie?

Groetjes, Peet.
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 26 maart 2012, 17:26

kamiel schreef:Dank je wel Dick
Zou jij me eventueel of iemand anders van dit forum een dokter willen adviseren of opzoeken kort tegen de Belgische grens.
Groetjes, Kamiel
Hoi Kamiel,
Dat kan, maar waar woon je? De grens met België is langer dan het verlengsnoer van mijn mobiel internet reikt :lol:

Volgens mij kun je net zo gemakkelijk zelf even googlen naar artsenpraktijk [plaatsnaam], waarbij je een Nederlandse plaatsnaam dicht bij je in de buurt inklopt. Als ik 'zuid limburg' kies krijg ik het volgende kaartje.

Afbeelding
Even met je muis boven een 'punaise' hangen en je hebt een adres te pakken.

Makkelijk zat toch? :roll:

Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 03 jan 2013, 02:01

Nautica schreef: Dat kan best kloppen Peet. Cannabis opent de luchtwegen en heeft een positieve invloed daarop. De sigarettenrook daarentegen is weer niet goed. Het zou ook positief moeten werken op je speekselvloed want ik krijg er een droge bek van al duurt dat effect maar een paar uur.

Aernout.
vandaag weer genomen maar nu merk ik er weinig van, misschien dat ik iets meer geduld hebben want het is nog maar een half uur geleden :?:

Guusje schreef:Peet, ik had je foto al op facebook gezien, neem je nu iedere dag een joint? Bevalt het?

Nee Guusje, zo 3 a 4 flinke halen per dag vind ik al veel :lol: ik wou maar rustig aan beginnen, ik heb alles gedaan wat god verboden heeft zou ik bijna zeggen ;-) maar nooit een joint gerookt of andere drugs, buiten me zware shag om :mrgreen:

Groetjes,Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Elly † » 10 jan 2013, 21:22

Gisteren gestart met wietthee, keurig verkregen via de huisarts. Hoewel ik betwijfel of het vergoed wordt, heb ik de nota ingediend bij de zorgverzekeraar, je weet maar nooit. De kosten waren €55 voor 5 gram. :evil:
Rob was gisteren zo beroerd dat het tijd werd om te starten. Er valt natuurlijk nog niks zinnigs over te zeggen na 1 kopje, maar vandaag voelt hij zich stukken beter. Ik heb het idee dat het hem toch rustiger heeft gemaakt, we hebben namelijk een verschrikkelijk moeilijke, moeizame en spannende week. Ik startte maandag opnieuw met chemotherapie en val momenteel als mantelzorger volledig weg. Dat is voor Rob heel moeilijk en van alle spanningen was hij gisteren, denk ik, zo naar.
Zelf meende ik ook wel een kopje te kunnen nemen, maar dat heeft het tegenovergestelde bereikt. Het zal niet de oorzaak zijn, maar ik kreeg vannacht knallende hoofdpijn en heb een bijzonder slechte dag. Maar ja, na zoveel spanning een chemokuur ingespoten krijgen zal wel eerder de oorzaak zijn dan dat kopje thee.
Voor Rob gaan we in ieder geval wel even door om te kijken of het echt effect heeft. Gisteren hebben we het 's middags gedaan om het effect te bekijken (geen negatieve). We gaan nu verder 's avonds toedienen omdat we vooral hopen op een gunstig effect op zijn nachtrust.
We houden jullie op de hoogte.
Elly
Echtgenote en mantelzorger van ALS-patiënt Rob (in herinnering), stiefmoeder van zijn drie kinderen. Motto: liefde is alles!
Elly †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Elly † » 16 jan 2013, 13:02

Nou mensen, Rob neemt inmiddels graag iedere avond een lekker kopje thee. Niet dat hij er iets van proeft :bknocked want ik giet het de sonde in. Elke avond 200 milliliter. Hij zegt er lekker op te slapen. En dat is heel wat waard. Hij slaapt al heel lang op zijn rechterzij, hij ligt de hele nacht in dezelfde houding en kreeg steeds meer pijn in zijn heup daardoor. We hopen heel erg dat het effect van de thee blijft aanhouden. Eventueel kunnen we ook nog overgaan op twee x per dag, maar dat is nog niet nodig.
Doe er je voordeel mee. We blijven benieuwd naar andere ervaringen en ideeën.
Groetjes,
Elly
Echtgenote en mantelzorger van ALS-patiënt Rob (in herinnering), stiefmoeder van zijn drie kinderen. Motto: liefde is alles!
Elly †
In Memoriam
In Memoriam

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws en Ontwikkeling