Deanna-protocol

Heb je informatie of nieuws over ontwikkelingen omtrent nieuwe behandelmethoden voor ALS, deel dan hier dit nieuws met andere lotgenoten.

Deanna-protocol

Berichtdoor Philippe » 14 dec 2012, 15:22

Geen idee wat ik hier van moet vinden maar ik liep er zojuist tegen aan.
http://www.inquisitr.com/420062/deanna-protocol-a-potential-cure-for-lou-gehrigs-disease/

Groet,
Philippe
Philippe
Actief Lid
Actief Lid

Re: Deanna-protocol

Berichtdoor dspier † » 14 dec 2012, 16:02

Bewonderingswaardig en kwakzalverig tegelijk. Ik weet ook niet wat ik hier van moet vinden. :-?
Er is slechts spraken van 2 gevallen, beetje weinig.

Het hoofdbestanddeel volgens het filmpje is Arginine AKG, een sportmiddel.

Een belangrijke werking van AKG is dat de hoeveelheid stikstof in het lichaam wordt verhoogt. De hoeveelheid stikstof in het lichaam geeft aan hoeveel eiwit het lichaam op kan nemen. Dit zorgt voor een beter herstel en opbouw van de spieren. Maar of dat ook tegen ALS werkt... :?:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Jan v † » 14 dec 2012, 17:22

Philippe en Dick, bedankt voor jullie nieuwe tips. Zoals bekend, ben ik een ijverig slikker van supplementen. Dus deze is zeker het proberen waard. De bestelling is geplaatst. Groeten, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 14 dec 2012, 17:27

Moeilijk te zeggen of het wat is, ja. Maar het ziet er allemaal toch wel serieus uit (is slecht criterium :-? ).
Ik ga ook eens zoeken naar meer info.
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 15 dec 2012, 00:14

Gaat het om meerdere supplementen of om één soort want in het filmpje staan er meerdere potjes naast elkaar :?: op ALSTDI wordt er ook over gesproken maar ik kan het allemaal niet zo goed volgen.. En hoe kom je aan het zelfde spul wat hun ook gebruiken :?: Op het internet staat een vertaald stuk en voor meer informatie te krijgen kun je mailen.

Groetjes, Afien :grin:
Laatst bijgewerkt door Esperanza † op 16 dec 2012, 11:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Elly † » 16 dec 2012, 10:41

Heb het stukje van de link gelezen en vraag me als simpele leek even af hoe ze aan muizen met ALS komen.... :?: :?:
Wie helpt me even?
Groetjes,
Elly
Echtgenote en mantelzorger van ALS-patiënt Rob (in herinnering), stiefmoeder van zijn drie kinderen. Motto: liefde is alles!
Elly †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Nautica † » 16 dec 2012, 13:43

Ik begrijp dat de behandeling een combinatie is van een dieet en het nemen van een aantal voedingssupplementen. Het geneest ALS niet maar vertraagt het.

Voor diegene die het snappen: http://winningthefight.net/Content/Protocol/Phase1_Therapeutic_Ketosis_StoppingNerveCellDeath.pdf

Ik begrijp er uit dat de behandeling tot doel heeft om de ketonen in het lichaam te verhogen. Vraag me af of dat wel veilig is wanneer ik ergens anders lees:

Ketonen zijn een brandstof voor de hersenen. Normaal gesproken gebruiken de hersenen glucose (suiker) als brandstof, maar als door een bepaalde ziekte er niet genoeg glucose door de hersenen gebruikt kan worden, dan worden er ketonen gemaakt en gebruiken de hersenen deze ketonen als energiebron. Ketonen zijn zuur en als er veel ketonen gemaakt moeten worden, dan wordt het bloed ook zuur (ketoacidose heet dat). Daar voelt de patient zich ziek van. Er moet iets aan de oorzaak gedaan worden, anders kan de patiënt overlijden.
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 16 dec 2012, 14:12

Esperanza schreef:Gaat het om meerdere supplementen of om één soort want in het filmpje staan er meerdere potjes naast elkaar :?:
Op hun Facebook pagina heb ik gelezen dat ze het protocol niet zomaar vrijgeven omdat ze willen monitoren wat het effect is op indivduele patienten. Ze willen het ook niet verkopen omdat er louter 'normale' supplementen inzitten die al gepatenteerd zijn en vrij op de markt te krijgen zijn. Ze mailen iedereen die zijn bevindingen met de supplementen met hun wil delen een kopie van de ingrediënten en instructies. Gratis!

Ik heb Deanna een email gestuurd dat er waarschijnlijk op dit forum wel een aantal mensen te vinden is die het protocol willen proberen maar dat niet iedere deelnemer de Engelse taal voldoende machtig is. Of ze ook bereid zijn om samen te werken met ons forum.

Gezien het tijdsverschil met Amerika en de hoge respons die ze krijgen zal een antwoord nog wel even op zich laten wachten.

@Elly,
Volgens mij gebruiken ze genetisch gemanipuleerde muizen voor hun onderzoek. Door de genmanipulatie ontwikkelen de muizen ALS, net als mensen, maar omdat hun levenscyclus veel korter is gaat de ontwikkeling ook veel sneller. Hierdoor zijn de resultaten van proeven ook sneller beschikbaar. Een oplossing om zonder laboratoriumdieren snel resultaten te krijgen is er volgens mij niet.

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Spica † » 16 dec 2012, 16:12

Hallo,

Ik heb eveneens het protocol opgevraagd.
Het lijkt zich te concentreren rond kokosnootolie.
Als ik wat hoor zal ik het vertalen en hier neerzetten.

Groet
Hans
Spica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 16 dec 2012, 23:45

Spica schreef:kokosnootolie.

Heb ik ooit niet eens wat gelezen van jou Afien over kokosnootolie :?:

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Volgende

Keer terug naar Nieuws en Ontwikkeling