Restless legs?...

Onverwachte spiertrillingen, krampen en spasme; hoe ga je ermee om, wat betekend het, hoe leef je ermee?

Re: Restless legs?...

Berichtdoor Peet † » 29 sep 2012, 12:43

Hoi Maria.

Ik zou daar nu nog niet zo over inzitten, ik wilde bijna zeggen, als ik jou was. maar ik deed het zelfde als jij nu en dat vergald je tijd tot je bij de dokter ben geweest.
Jij had al last van Rug, Schouders en weet ik veel wat nog meer :) daar kunnen dat soort klachten makkelijk vandaan komen, dat heb ik jaren geleden al ervaren toen ik nog niet eens wist wat ALS was. ik ben altijd rugpatient geweest en had ook geregeld spiertrillingen in rug of benen. en dat had zover we weten niks met ALS te maken, dit is al zeker 25 jaar geleden.
Ik weet dat het moeilijk is want ik heb het zelfde gedaan als jou, maar toch zeg ik tegen jou, probeer je gedachten ergens anders op te richten tot je zekerheid heb over wat je mankeert. echt :!: want het is nog lang geen 25 oktober, en dan kunnen 3 weken erg lang duren :(

Gr, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Ontbrekende 'kussentjes' ipv Restless legs.

Berichtdoor Eagle-John † » 16 okt 2012, 18:21

Ja, hier ook maar eens een update.
Het waren dus geen Restless Legs, want het trok door in m'n hele lijf. Dwz, irriterend gevoel aan de zijde die contact maakt met het bed. Inderdaad, het afvallen, de 'kussentjes' aan de buitenzijde van m'n lijf ontbreken...
Ik slaap nu een maand of twee op een Holle vezel, opleg-matras. Dat hielp, kon langer doorslapen, tot ik toch weer last kreeg. Nu is dat ook alweer snel, dus tijd om weer een ander (koudschuim?) matras te gaan gebruiken?...
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Restless legs?... \ligpijn

Berichtdoor Eagle-John † » 04 maart 2014, 21:06

het is even geleden dat ik hier was..bizar omdan weer de levendige bijdragen van Peet te zien...
het blijkt idd ligpijn te zijn..
Ik heb diverse matrassen geprobeerd, maar niets hielp. Nu, na meer dan anderhalf jaar, heb ik eindelijk iets dat echt helpt; een Low air Loss matras.. Erg blij mee!
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Bart † » 05 maart 2014, 14:45

Kun je nu uiteindelijk toch weer lekker slapen.
Is dat zo'n matras met een luchtpomp en van die luchtslangetjes die afwisselend leeglopen?
Zo'n matras heb ik nu, maar dan nog zonder pomp.
Ik had ook last van het liggen op de botjes, het spek ontbreekt bij ons op een gegeven moment.
En die bibbers in je benen lijkt ook niet te verminderen.
Ik slaap nu zo ongeveer 3 uur achter elkaar, dan moet ik er even uit en na 30 min. kan ik de slaap wel weer vatten voor de volgende 3 uur.
Bart
Bart †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Eagle-John † » 05 maart 2014, 16:47

ha Bart,
ja., het is een luchtmatras met pomp, en aan de uiteinden van de banen zitten openingen waaruit de lucht weer ontsnapt.
ik had er helemaal geen vertrouwen in, maar wonderwel wertkt het!
ik heb er een van Acs.

groet!
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Bart † » 05 maart 2014, 19:27

Ik heb iets voor het tv programma kaniewaarzijn.
Het bed komt van Ermcart en de matras van Joerns. Nu zitten de spijlen van het bed zover uit elkaar dat de matras er tussendoor zakt. Dan krijg je dus een matras die aanvoelt als een wasbord.
Het bed zelf kun je aan het hoofdeinde omhoog doen, het scharniert echter ongeveer op de helft van het bed met als gevolg dat er een heel stuk matras boven je hoofd uitsteekt, en met je voeten kom je tegen he voeteneind met je knieen omhoog.
Joerns heeft nu een soort stevige mat onder het matras gelegd waardoor het matras niet meer door de spijlen zou zakken. Nou dat heeft ongeveer 2 weken geduurd, nu lig ik weer op een golfplaat.
Gelukkig heeft mijn ergotherapeut voor elkaar gekregen dat er een ander bed gaat komen.
Het is er nog niet, dus..... Eerst maar eens kijken of de matras wel geschikt is voot dit bed. Dat wordt natuurlijk weer door een 3e partij Kerstens geleverd. Ik krijg er zo langzamerhand wel een punthoofd ..... eeehuu een kromme rug van!!!
Wordt vervolgd....
Bart
Bart †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Eagle-John † » 06 maart 2014, 15:47

:bknocked :-? had Joerns hoog zitten,.. maar... :-|
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige