Beste,

Stel jezelf voor en leer de bezoekers van dit forum kennen.

Beste,

Berichtdoor soepstengl » 28 jul 2017, 22:37

Mijn naam is Bart Zuiver (44) en ben getrouwd met Rike Caroline Zuiver(40).
Ik heb mijn vrouw ontmoet in Indonesië (2012). Na 1:34 minuut met haar alleen wist ik, dit is mijn vrouw.
Zij had iets langer nodig, anderhalf uur.
Twee weken later hebben we elkaar via Facebook ten huwelijk gevraagd en in datzelfde jaar zijn we op 18 oktober getrouwd.
Rike had een goede baan als manager van Shiseido (huidverzorging producten) in Bandung (stad net iets groter dan de provincie Utrecht).
Zij is een (voor Indonesische maatstaven) een grote vrouw. Zij is intelligent, mooi, lief, eerlijk, kortom gewoon geweldig. Ze was begonnen met het leren uit het boek 'Kom naar Holland' (een boek ter voorbereiding voor het halen van haar machtiging voorlopig verblijf (MVV))
In 2014 kregen wij in maart ons eerste (en enige) kind, Christopher. Een half jaar later werd Rike wakker met een lamme arm (links) en een lamme rechter hand, en ook haar spraak spieren aan de linker kant van haar gezicht waren verlamd.
Eerst werd gedacht aan een beroerte of een Tia of een hersens bloeding maar na veel onderzoeken in Indonesië wisten ze niet wat het was, wel werd ALS genoemd maar dat konden ze toen nog niet testen daar.
In januari 2015 is Rike met behulp van een vriendin samen met onze zoon naar Nederland gekomen en na een lange zoektocht mocht zij in het AMC in Amsterdam worden getest. Binnen een paar uur werd de diagnose ALS geconstateerd.
Ik heb gelijk bij een advocaat gevraagd "hoe nu verder?" Daarna begon twee en half jaar lang formulieren invullen, afspraken in het ziekenhuis, IND, kastje naar de muur, uitspraak "ze kan zelfstandig terug", in beroep, andere aanpak, wachten, op bezoek bij IND waar een uitspraak zou volgen, uitspraak 'wij komen later met een uitspraak'. toch nog een verklaring van de behandelend arts nodig (voor de 5e of 6, 7e keer).
Maar nu,,,, ze mag blijven (YYYEEEAAAAAHHHHYYYYYYY!!!!!)
Vanaf het moment dat Rike lande op Schiphol tot nu, is er veel veranderd, zelfstandig douchen, koken, kind verzorgen tot zelf doortrekken van het toilet zijn veranderd, als wel meer dingen maar teveel om op te noemen in
een even voorstellen.

Met vriendelijke groet,

Rike, Christopher en Bart Zuiver.
soepstengl
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Even Voorstellen