Hallo allemaal!

Stel jezelf voor en leer de bezoekers van dit forum kennen.

Hallo allemaal!

Berichtdoor dbavell » 21 maart 2018, 13:35

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik me even voorstellen. We hebben gisteren te horen gekregen dat mijn schoonmoeder ALS heeft. Dit na een zoektocht van bijna 2 jaar door de artsen. Het begon met spraak problemen en heeft zich uitgebreid met spierzwakte in armen en benen. Ze heeft ook tong zwakte en slik problemen ontwikkeld inmiddels.

Ik heb me hier aangemeld om mijzelf in te kunnen lezen en jullie om advies en raad te kunnen vragen in deze onzekere tijd.
dbavell
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor anseke » 28 maart 2018, 11:23

Hallo,
Heel herkenbaar is jouw beschrijving voor me. Vreemd dat artsen geen vlottere diagnose konden stellen. Bij deze vorm kan het lopen nog heel lang goed gasn. Het slikken en de spraak laten eerder afweten. Zorg, dat de papieren, die ondertekend moeten worden, zo snel mogelijk geregeld zijn. Dat geeft rust. Ook over de hulp in huis kun je alvast navraag doen. Leg je vragen hier neer, want veel mensen hebben gelijksoortige ervaringen meegemaakt.
Veel sterkte gewenst! Gr. Ans
anseke
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Re: Hallo allemaal!

Berichtdoor GIJSBERTUS » 22 mei 2018, 14:36

ze zijn in het umc bezig met penicilline/hydrocortyson voor als patieenten met spraakproblemen. proef is vorig jaar december begonnen en is nog bezig. je kunt tommy bunte hierover bellen 088-7553204.voor iedereen die dit thuis wil doen.heb ik ook gedaan.overigens zonder succes.ik weet een apotheek waar je het niet hoeft te betalen.mvg.bert.
GIJSBERTUS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Even Voorstellen