Voorstellen

Stel jezelf voor en leer de bezoekers van dit forum kennen.

Voorstellen

Berichtdoor Therese » 23 jan 2017, 21:37

Hallo, ik ben Therese en 67 jaar. Sinds Juni 2016 weet ik dat ik ALS heb. Ik had al ruim 1 jaar allerlei klachten voordat ik naar de neuroloog werd doorgestuurd. Daarna volgde een jaar lang nog allerlei onderzoeken maar er kwam geen duidelijke diagnose uit dus ben ik voor een second opinion naar het UMC Utrecht gegaan.S'morgens nog een paar onderzoeken en om 15.00 uur de uitslag bulbaire als. Het was schrikken maar gek genoeg luchtte het mij ook op. Ik had nu eindelijk de bevesteging dat er echt iets aan de hand was en niet alleen maar stress of spanningen.
Voor mijn man en kinderen was het enorm schrikken maar gelukkig gaan we er samen goed mee om..
Tot nog toe gaat het redelijk goed met het praten ,eten en slikken. We proberen zo positief mogelijk ons leven te leven. :mrgreen:
Therese
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Voorstellen

Berichtdoor anseke » 29 jan 2017, 08:36

Welkom op het forum. Hoop dat je hier informatie kunt vinden; veel ervaringen en gebruik van medicatie of begeleiding kun je hier vinden. Soms zijn het oude berichten, maar toch ook zinvol. Ondanks het nare bericht, is het goed om nu meer duidelijkheid te hebben. Het UMC is de juiste plek hiervoor. Ik hoop dat je goede begeleiding krijgt in je woonomgeving en ook mogelijke ondersteuning via WMO. Groet Ans
anseke
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor Therese » 01 feb 2017, 14:27

Dank je wel .gelukkig hebben we hele goed begeleiding van het ALS team van het Radboud UMC in Nijmegen.tevens ook van de huisarts mevr. Van der Veer. Ben nu bezig met een spraak computer. Dit wordt een app op mijn iPad
Groet Therese
Therese
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor lijster » 03 feb 2017, 09:53

Hallo Therese,
Ik spreek dit bericht in dus ik hoop dat er niet allerlei rare dingen in komen te staan.
Welkom op het forum.
Heel herkenbaar wat je schrijft, ik kreeg de diagnose ook daar ongeveer 1 jaar in 2014.
Op dat ik zelf al aan ALS dacht gaf erbij ook rust toen de diagnose gesteld werd.
Wij proberen elkaar zoveel mogelijk te genieten en herinneringen te maken.
Waar ik heel erg blij mee ben is dat ik nog kan spreken en te slikken, Verder kan ik niet
meer zoveel.
Mijn stemming is nog wel steeds goed.ALS is een rot ziekte waar blijf nog genoeg over om van te genieten.
Lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Keer terug naar Even Voorstellen