Medische Verslagen op Internet

Waar vraag en antwoord kan worden gegeven over het gebruik van het forum.

Medische Verslagen op Internet

Berichtdoor dspier † » 26 feb 2012, 13:23

Hallo,
Veel medische rapporten en verslagen over bevindingen en vooruitgang in ALS onderzoeken zijn helaas in het Engels en bevatten medische termen waarvan ik de betekenis ook niet altijd ken. Daarom gebruik ik vaak Google Translate om dit soort berichten te begrijpen.

Google Translate is ook geen expert (is ook maar een computer :mrgreen: ), maar met wat verstand en logisch denken kun je toch veel informatie uit zo'n vertaald artikel halen

Kijk eens op http://translate.google.nl/, daar kies je een brontaal (vaak Engels) en een doeltaal (Nederlands). Dan tik je de website in die je vertaald wilt hebben en slaat op de Enter toets. Even wachten terwijl Google de site voor je vertaald (3 seconden?) en voila (huh.. sorry, 'ziehier' - ik moet natuurlijk geen Frans gaan brabbelen :mrgreen: )

Succes (en ...lees met een korreltje zout! - bijna alle 'oplossingen' die de laboratoria beweren te hebben gevonden zijn met een sisser afgelopen - informeer dus goed voor je ergens mee in zee gaat!)

Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Medische Verslagen op Internet

Berichtdoor Peet † » 22 maart 2012, 15:54

ja precies Dick, ik ben gisteravond bezig geweest met die google vertaling omdat ik vandaag voor het eerst naar Utrecht moest het ALS Centrum en ik wilde toch even wat voor kunnen leggen bij die dokter.
Maar het werkt dus wel. het is af en toe even wat woorden op ze plaats zetten maar het is te doen.

Groet, Peet.
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 22 maart 2012, 17:47

En Peet,
Wat zei die dokter? "Nederland wordt steeds slimmer!" :shock:

Afbeelding :lol: :lol:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 22 maart 2012, 19:27

Nou dat zal ik vertellen. Zitten jullie? :lol: ik ken hem nog van de studie, Dus hij tegen mij, Dokter. dus hij begon al goed :) Nee even serieus ;) hier komt die.

Ook even voor de nieuwelingen.
Ik ben vandaag dus voor het eerst in het ALS Centrum in Utrecht geweest. ik zag daar echt verschrikkelijk tegenop!
ik weet natuurlijk al wat ik heb van de dokter in het Maasstad Ziekenhuis, maar toch!
ik hoopte te horen wat voor vorm of soort ALS ik zou hebben maar dat is dus niet gebeurd.
ik was daar om 10:15 uur en was dan ook direct aan de beurt. die mevrouw (Nienke) kwam mij halen en begon meteen met vragen en probeerde je op je gemak te stellen. een leuke aardige vrouw.
Daarna kwam er een vrouwelijke dokter (Dokter Stalpers) om de nodige testen met me te doen en een hele rits aan vragen. en weer daarna kwam er een andere dokter om de testen nog eens dunnetjes over te doen. Zijn naam ben ik even kwijt maar het was een lange kerel.
Toen hij klaar was en dat ging vrij snel allemaal kon ik me aankleden en ging hij het beslissende gesprek aan.
Het is dus inderdaad ALS en de Spierfuctietest en MRI is niet nodig. Zo duidelijk was het dus eigenlijk. Hij kon mij nu nog niet zeggen in welk stadium of zo iets ik zou zitten, daar zou die mij waarschijnlijk als die me over enkele maanden terug ziet wat over kunnen zeggen. Maar zei hij, waarschijnlijk de variant die er wat langer over doet. Nou dat vond ik al heel wat :(
Maar ik was redelijk rustig door het pilletje van thuis, dus ben ik maar wat gaan vragen.

Moet ik stoppen met roken? Nee zei hij heel resoluut ik zou lekker door roken. Dat antwoord vond ik eigenlijk maar niks. Een dokter die zegt dat je door mag roken heeft je letterlijk opgegeven. want als je met een zere teen bij de dokter komt beginnen ze normaal al over je roken.
Ik heb ook nog gevraagd hoe het zit met die Ritulek? Het bekende antwoord, dat remt het een beetje af en dat is het enigste middel wat nu voorhanden is wat een beetje werkt.
En op mijn vraag hoe het zit met de middelen, Sodium Chlorite en MMS Therapie van Jim Humble en cannabis? zei hij niet veel. Beetje logische omdat hij dat niet mag omdat het niet vrijgegeven is. Natuurlijk zei hij dat je moest uitkijken dat je niet je geld uit je zak laat kloppen. Nou dat gaat niet lukken daar ben ik te gierig voor :lol:
Ik mocht natuurlijk alles proberen als ik dat zelf besliste maar met sommige middelen moet je wel uitkijken omdat dit weer andere dingen kan veroorzaken.
En op onze vraag of ik Kreatine mocht gebruiken zei hij ja. En dat kan soms iets helpen om in ieder geval ietsje verbetering te krijgen, Tijdelijk!
Dus eind van het liedje, ik ga slikke tot ik stikke en zie wel waar het schip strand.
Ik heb nog wel even 8 buisjes bloed afgegeven en daarna kon ik naar huis.

14:00 uur waren we weer thuis.
Over 2 weken ongeveer zou ik een uitnodiging krijgen bij de revalidatie, enz, enz.
Dit was toch een hele andere dag dan ik had verwacht. die uitslag zag ik toch niet veranderen.
Ik heb het zelf niet gehad maar er schijnt toch ook een open MRI scanner te zijn? dat zegt de dokter.
Afbeelding

Groetjes, Peet.
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 22 maart 2012, 22:31

8 buisjes bloed maar? :o
Wat een afzetters! Ik mocht 24 (vier-en-twintig!) buisjes afgeven. Waarschijnlijk ook omdat ik heb ingestemd bloed voor wetenschappelijk DNA onderzoek af te staan.
Afbeelding
Groetjes,
een uitgemergelde Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 22 maart 2012, 22:59

Ja zou ik ook doen. Het kan me nu echt niks meer schelen ik zou nu overal aan mee doen zolang het geen MRI is :lol:
Ja het waren er 8 volgens mij en allemaal van die grote, ik had al dunne armpjes gekregen de laatste tijd maar nu trok ze ook nog even vacuüm
Afbeelding

Er werd mij wel verteld dat je volstrekt geen Zink moet nemen omdat bewezen zou zijn dat dit het verergerd.

Groetjes, De Peet 8-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 23 maart 2012, 11:09

Nou Peet, daar ben je mooi vanaf gekomen. Maar8 buisjes bloed en geen EMG. Arme Dick en ik:D
Hoop dat j nu ook meer rust kunt vinden.
Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 23 maart 2012, 11:40

Hoi,

Ja,daar kwam hij goed mee weg,ik stemde ook in met het onderzoek en het werden er ook zo over de 20,ik was de tel kwijt......geraakt!

Was fluitje van een cent,alleen na 10 buisjes ofzo,was er koffiepauze.....voor die Oen,die m'n bloed afnam en hij liep gelijk weg.....!Ik zag nog vele lege buisjes liggen en wachtte.....toen kwam er een mevrouw het afmaken!
Ik dacht bij mezelf:Kon je dit nou niet even afmaken en 5 min.later koffiedrinken en 5 min.later terugkomen?????

Ik ben er nog hoor,maar vond het superstom!

En GEEN scan! Dat was een makkie dus!
Wees er maar lekker blij om!

Willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 30 maart 2012, 12:55

nou als die dat bij mij had geflikt had die er niet zo goed afgekomen ben ik bang voor dan was ik echt veranderd in me sterrenbeeld
en ik had mijn bloed zelf gehouden.
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Keer terug naar Tips en Gebruik