Plaats een foto of plaatje in je bericht

Waar vraag en antwoord kan worden gegeven over het gebruik van het forum.

Plaats een foto of plaatje in je bericht

Berichtdoor dspier † » 14 dec 2011, 16:57

Hallo,

Als je vragen hebt kun je beter eerst op Help drukken (helemaal bovenaan de pagina), maar daar vind je niet alles. Zo kan ik me de volgende vragen voorstellen (en misschien heb je er zelf nog meer):
  • hoe plaats je een link, zoals deze?
  • Hoe plaats je een plaatje?
  • Sommige mensen hebben een foto/avatar. Dat wil ik ook!
Om te beginnen wil ik aangeven hoe je een plaatje in je bericht kunt plaatsten. Als jullie vragen hebben of commentaar, laat maar komen! Sommigen van jullie zullen deze tekst al kennen uit hun PB ;-)

Groetjes & succes!
Dick

TIP: Plaats een foto of plaatje in je bericht.
  • Als je een bericht typt of reageert heb je bovenin het "typveld" een reeks knoppen zitten: B i u Quote Code enzovoort. Hier staat ook Img (kort voor Image, afbeelding) tusssen.
  • Als je een plaatje wilt invoegen moet je daar op klikken. In je tekst verschijnt dan [ img ] [ /img ], met de cursor ertussenin.
  • Laten we even oefenen. Reageer op dit bericht en typ een openingszin. Dan druk je op Img.
  • Heb je dat? Mooi! niet meer aankomen: op de plaats van de cursor komt straks het adres (URL) van het plaatje waarmee je gaat reageren. Die ga je eerst opzoeken/ophalen. Open hiervoor een tweede Internet pagina en zoek naar een geschikt plaatje (of een eigen foto die je op een fotosite hebt geplaatst, zoals Picassa of Flickr)
  • Stel je hebt een leuk plaatje op Internet gevonden, zoals deze. Afbeelding
    Dan ga je naar dat plaatje toe en rechtsklik erop (kan ook met dit plaatje: dit is ook Internet!). Afhankelijk van het soort Internetbrowser dat je gebruikt krijg je nu een lijst met opties. Een ervan is eigenschappen, afbeeldingsinfo of zoiets. Selecteer die.
  • Nu krijg je een lijst met gegevens van het plaatje te zien. Een ervan lijkt op een www adres, dit is de URL van het plaatje (bijvoorbeeld http://www.stopals.nu/stichting/!!imgs/header2011.png)
  • Kopieer die URL (in zijn geheel, begint met http en eindigt vaak op.jpg, .png of .gif), en ga terug naar je bericht
  • plak de gekopieerde URL in je bericht op de plek van de cursor, dus zo [ img ] http://www.stopals.nu/stichting/!!imgs/header2011.png [ /img ]. Zorg dat er geen spaties in staan anders denkt de computer dat het tekst is en maakt hij er geen plaatje van!
    LET OP: Je verwijst nu naar een plaatje dat (in dit geval) op StopALS.nu staat. Als het plaatje daar weggaat, of wordt hernoemd, (bijvoorbeeld door het updaten van een site) ben je het in je bericht ook kwijt! Zorg dus dat de plaatjes/foto's die je op deze manier plaatst "permanent" zijn.
Dan druk je op Voorbeeld onderaan je typvenster en bekijk je het resultaat.

Simpel toch? :mrgreen:
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Plaats een foto of plaatje in je bericht

Berichtdoor Lia † » 17 maart 2012, 20:24

Ja Dick1

Zie hier het resultaat van wekenlang uitproberen!

Afbeelding

Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 17 maart 2012, 22:22

Ik neem aan foto van de zomer.....te koud om er zo bij te zitten!
Héél knap,mij lukt dat allemaal niet;moet hulp vragen als er iemand komt,om fotootje erbij te doen,van fb.af misschin!
groetjes Willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 18 maart 2012, 15:40

Hoi Lia,
Super! Afbeelding
Ik zie dat je de foto van jezelf eerst op Blogspot hebt gezet.

Zoals gezegd, de foto moet eerst ergens op Internet staan voor je hem hier kunt plaatsen. Misschien kun je Willy eerst uitleggen hoe je dat hebt gedaan?

(Soms is het beter als het ene alfa vrouwtje het aan een ander alfa vrouwtje uitlegt :mrgreen: )

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 18 maart 2012, 18:07

Jij ka ècht grappig zijn.........................................................................!

ik ben bang dat het me dàn nog niet lukt,ik ben een opgegeven geval..................................! :mrgreen:

Ik laat m'n man wel een keertje achter mijn laptop(je)!
Wat vinden jullie van een Ipad??? deze kleine is fijn ,licht,maar liggend op je zij in bed,niet echt handig en Ipad,dacht ik beter.....en daar kan je ook boeken in opslaan ..;toch?
want een boek is zwaar en het omslaan gaat te meoilijk worden!

graag meningen of/en ervaringen! ;)
Willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 18 maart 2012, 18:24

Hallo Willy

Maar Dick heeft wel gelijk.
Door stom toeval kwam ik op een site waar je een blog kunt openen. Die gebruik ik nu om foto's op te zetten.
Even spieken........ op google zoeken naar blog maken gratis, dan verschijnt
Blogger: Je eigen gratis blog maken http://www.blogger.com/start?hl=nl

De rest wijst zich vanzelf. Mailadres wordt gevraagd en een naam voor je blog, dat is alles.
Succes :mrgreen: Dat gaat je lukken :D
De foto is vorige zomer gemaakt toen ik nog op de scotmobiel kon klauteren. Het waren mooie maanden. Kon toen ook zelf mijn boodschappen gaan doen.

Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 19 maart 2012, 11:22

HOI LIA,

zal wel eens kijken..............
ik zag de foto van de scoot met jou erop,ik kon dat ook nog tot dec. 2010 ,was fijn ja!
nu kan ik nog steeds wel naar buiten en evt.boodschapje bij AH hier vlakbij,maar moet dan wel in vorm zijn...;;

de rolstoel geeft veel vrijheid in huis nu,maar ik kan er niet zolang op zitten,ik heb dan pijn van het 'hangen' erin.ik had pilletjes gekregen voor schouderpijn:
arthrotec 50 en die helpen nu bij 'zadelpijn'

Ik heb m'n linkerhand die een stuk minder word,het lijkt alsof we 'samen oplopen' wat deze route betreft:die we allebei zo lang mogelijk willen uitlopen.
Jij zit in de tillift,die staat al maanden in de garage...ik wil er niet in,en daarom tild mijn man me'nog';
Kan jij overdag alleen zijn?

groetjes Willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 19 maart 2012, 14:39

Hallo Willy

Nog even antwoorden voor ik naar buiten ga.
Alleen zijn gaat niet meer. Wanneer mijn man weg gaat komt een van de vriendinnen bij mij (gebeurt niet zo vaak). Verder hebben we sinds oktober een Chinese au pair( blijft 1 jaar), die is er wanneer mijn man naar zijn mannenclubje gaat of boodschappen doet. Zij heeft het huishoudelijk werk van mij overgenomen.
Ja, die zadelpijn. Ik ga sinds 3 weken elke middag 2 uur op bed liggen om mijn billen en bovenbenen goed te ontlasten, maar ook omdat ik dan vaak moe ben, zeker wanneer er bezoek komt.
Ik kreeg meloxicam tegen de pijn maar dat hielp niet tegen de spierpijn. Ik neem nu na het douchen paracetamol en 's avonds saridon. Dat gaat goed. Mijn rechterarm doet niets meer, alleen pijn als ik er per ongeluk iets mee probeer te doen. Om mijn rechter middelvinger doe ik een spalkje zodat ik toch met "2 handen" kan typen. Mijn linker hand begint te staken, maar ik kan hem nog wel gebruiken om te typen en lichte dingen op te pakken. Verder doen mijn schouders 's avonds pijn, waarschijnlijk gewoon vermoeidheid. Tegen de krampen neem ik nog niets, kan dat meestal nog oplossen met een andere houding aan te nemen.

Ja, het lijkt dat we gelijk opgaan in onze verbeten strijd om er bij te blijven. Soms moeilijk, maar een dag als vandaag is een opkikker. En daar gaan we er nu veel van tegemoet.
groetjes en geniet van het zonnetje
Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 19 maart 2012, 16:46

ga maar lekker naar buiten,ik ben net terug van de revalidatiearts,ook van de Berg in Amersfoort!
Héle fijne man.
Maar de taxi komt één uur voor die afspraak,dus dat was de hele ochtend op bed liggen,anders red ik het niet dan om 12;45 weg en nu 15.40 weer terug en in bed....het is zo afzien,ik drink dan vanaf 8uur niet meer,bang om naar't toilet te gaan,dit heb ik nu besproken en hij gaat vanaf mei,hier komen,aan huis!

Daar ben ik erg blij mee,een pak van m'n hart;
de zit of zadelpijn besproken en iets anders als een pijnstiller zit er niet in.
Het is net een soort huidpijn,een plooi in het laken is een ramp. Ik voel me zoals de prinses op de erwt.......zich zou voelen.

Mijn man strijkt alles zo glad mogelijk,maar ja,met het omdraaien,draaien lakens wel een s mee.

Nou,giet an je uitje,ik lig even heerlijk 'plat',daar was ik wel aan toe;
M'n rustpauze gemist,doe ik ook van één tot 3,dat is heilig en nodig voor mij;

En dan lig ik er weer om 7 uur in.....soms 8,maar dat is niet vaak.
groetjes Willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 19 maart 2012, 20:26

lieve geduldige Dick,

ik lig voor pampus.............dr.geweest en ben helemaal op:lees dit en kijk morgen ofzo wel.....................want om alles stukje eenvoudiger te maken................heb ik een frans clavier en er staat niks op.......alleenF1 F2 TOT F12 en insert dat zou het misschien zijn?

groetjes willy
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Volgende

Keer terug naar Tips en Gebruik