Draaien in bed

Hoe ga je om met vermoeidheid, slaapproblemen en zaken die je nachtrust kunnen verstoren?

Draaien in bed

Berichtdoor dspier † » 14 nov 2012, 10:51

Hallo,
Ik ben nu in een fase aanbeland dat draaien in bed lastiger wordt.

Ik heb nu eindelijk mijn mic-key maagsonde zodat slapen op mijn buik weer mogelijk wordt, maar nu begint het me aan arm en beenkracht te ontbreken om me fatsoenlijk om te draaien. :bknocked

Ik ben soms wel een paar minuten bezig om van de ene zij op de andere -of mijn buik- te komen. Een ander probleem hierbij is dat ik zo ook over mijn dekbed rol, zo heb ik er een uitdaging bij :mrgreen: : lig ik eindelijk goed, moet ik mijn dekbed weer over me heen zien te krijgen. En ik heb niet de kracht meer om dat ding fatsoenlijk onder mijn lichaam vandaan te krijgen!

Met de ergo oplossingen als een pakpaal en een anti decubitus matras doorgesproken, maar dat werkt niet voor mij:
  • een pakpaal is maar een tijdelijke oplossing en daar wordt dus geen geld ingestoken :(
    Bovendien heb je daar niks als je op je buik ligt, tenzij je ontzettend lenig bent :lol:
  • een anti decubitus matras ligt zo zacht, daar zak ik in. Probeer maar eens te draaien als je in een kuil ligt!

Wie heeft tips/soortgelijke ervaring?

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Draaien in bed

Berichtdoor dspier † » 14 nov 2012, 15:37

Hoi Annie,
Zo'n pomp, daar wen ik wel aan: heb ook in vrachtschepen naast de machinekamer geslapen!

Maar kan jouw man nog zelfstandig draaien met dat matras? Ik heb er met mijn hoog-laag bed een paar gekregen, maar ik ben uiteindelijk toch naar mijn eigen pocketveren matras van IKEA teruggekeerd. 8-)

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Catja † » 14 nov 2012, 21:49

hoi dick

een optie om beter te draaien zijn satijne onderlakens.
die zijn erg glad en draaien beter.

groetjes catja
Catja †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Nautica † » 15 nov 2012, 01:59

dspier schreef:Zo'n pomp, daar wen ik wel aan: heb ook in vrachtschepen naast de machinekamer geslapen!

Nou wordt ik wel nieuwsgierig wat je gedaan hebt dan Dick
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 15 nov 2012, 02:52

dspier schreef:Zo'n pomp, daar wen ik wel aan: heb ook in vrachtschepen naast de machinekamer geslapen!

Ja maar dat is denk ik toch even anders, ik woon aan de Maas en bij mij komen letterlijk alle schepen langs die van en naar zee gaan. echte harde ronkende machines, zo erg dat de kopjes hier op tafel staan te trillen, zeker met die container schepen. en daar slaap ik als een baby op.
ook ik heb naast die machinekamers geslapen op zo zeevaarder, ik slaap dan heerlijk.
Maar kom niet met een scooter door de straat want ik zit rechtop in bed :shock:
Ik neem aan dat die pomp niet constant pompt maar zo af en toe pompt :?: dat is even wat anders.

Ik merk dat trouwens ook al in bed,
ik word er ook doodziek van als ik in me blote barst langs de spiegel loopt en die kromme rug en die inhammen bij me schouderbladen ziet. om misselijk van te worden :bknocked
En praat me niet over die dekbedden, die wurgen mij nog wel een keer. wat een rotdingen.

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 15 nov 2012, 12:19

Nautica schreef:
Nou wordt ik wel nieuwsgierig wat je gedaan hebt dan Dick
Hoi Aernout,
Een beetje 'off-topic', maar misschien wel leuk te vermelden.

Ik heb ooit op een hopperzuiger meegevaren van Rotterdam naar Londen als VIP, toen mijn broer daar scheepskok was, en later op een olietanker (binnenschip) van Nijmegen naar Köln. Dat was allemaal toen ik elektrotechniek studeerde.

Later – met mijn werk in de petrochemie – heb ik aan boord van olieplatforms geslapen, tussen de huizenhoge vrachtwagens gereden in Fort Mcmurray, Alberta, en in hotels midden in de woestijn, pal naast een olieraffinaderij maar wel ver buiten de bewoonde wereld. Voor de dichtstbijzijnde stad – Abu Dhabi – moest je wel even zo'n 200km door de woestijn crossen om er te komen!
Gelukkig ligt er een snelweg en hebben ze luxe auto's met airco, je hoef de rit niet meer in een open jeep op een vaag zandweggetje af te leggen met een veldfles achterin. :lol:

Ik heb in die zin het nodige van de wereld gezien en meegemaakt (gelukkig!) maar ben dan ook wel een avontuurlijk typetje. Ik ben op dit forum ook wel eens 'gekke hond' genoemd, klopt aardig, maar dan wel een gekke hond met verstand. Ik houd van aparte dingen! Vandaar dat ik later ook heb besloten mijn spaarcentjes te gebruiken voor een vakantiehuis in Polen, wat iedereen in mijn omgeving me afraadde maar wat een groot succes is geworden (zie mijn website). Ik baal er alleen verschrikkelijk van dat dat nu ook verleden tijd is, maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan/meegemaakt! :-P

Soms komt zo'n site weer op Discovery Channel ('Megastructures') en dan krijg ik weer tranen in mijn ogen: dat is nu voorgoed verleden tijd! :(

En jij? Jij lijkt me ook een druk baasje, maar dan in andere zin denk ik :!:

En dan nu weer on-topic:
catja schreef:een optie om beter te draaien zijn satijne onderlakens.
die zijn erg glad en draaien beter.
Hoi Catja,
Daar was ik van op de hoogte. Ik heb ook een satijnen onderbroek geprobeerd, maar dat mag allemaal niet baten. :cry:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arendje » 16 nov 2012, 13:16

die matrassen met pomp zijn inderdaad harder, in de ziekenhuizen heb ik er op gelegen. De ene pomp maakt meer lawaai dan de ander. Ik heb ook wel eens een gehad die je bijna niet hoorde. De matrassen zijn vrij hard.
Gr Arendje
Arendje
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor dspier † » 16 nov 2012, 13:27

Goed om te weten Arendje, bedankt!

Ik houd wel van harde matrassen. :-P

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 21 nov 2012, 23:44

Dag Dick,

Om beter te kunnen draaien zorg ik ervoor dat ik geen nachtjapon aan heb met mouwtjes, zorg dat je bovenarmen, schouders vrij zijn van stof dan heeft het geen weerstand tegen het ondelaken. Zelf neem ik iedere nacht een waterkruik mee naar bed omdat het ten eerste lekker warm is :o en ten tweede kan ik met het draaien mij er tegen afzetten :o , je moet nog wel iets kunnen met de onderbenen want ik schuif hem dan zo neer dat ik mij kan afzetten.

Groetjes, Afien :grin:
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 22 nov 2012, 01:29

Esperanza schreef:Dag Dick,

Om beter te kunnen draaien zorg ik ervoor dat ik geen nachtjapon aan heb met mouwtjes,

Ja Afien, maar jij gaat er maar vanuit dat iedereen een nachtjapon draagt, echt niet :lol:
Maar het klopt wel, zodra ik met iets met blote schouders in bed ligt dan gaat het wel beter.

Groetjes, Peet.
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Volgende

Keer terug naar Vermoeidheid, Slaap en Nachtrust