WC-bril met douch/föhn-installatie

Alles over aanpassingen en voorzieningen in, aan en rondom het huis.

Re: WC-bril met douch/föhn-installatie

Berichtdoor Elly † » 13 aug 2012, 21:12

Voor onze woningaanpassing deed de WMO gelukkig een beroep op een onafhankelijk adviesbureau. De mevrouw die bij ons thuis kwam, bleek stukken bijdehanter dan onze ergotherapeute. Dankzij haar hebben we niet alleen een toilet met spoel- en föhnfunctie, maar ook met een sta-op installatie. Dat bevalt geweldig, aanrader!
Elly
Echtgenote en mantelzorger van ALS-patiënt Rob (in herinnering), stiefmoeder van zijn drie kinderen. Motto: liefde is alles!
Elly †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 14 aug 2012, 01:05

Hallo Elly,
Dat raadde onze ergo de WMO ook aan, maar die sloeg dat advies in de wind: de ergo die ze zelf hadden ingehuurd vond dat (voorlopig) nog niet nodig :evil:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Catja † » 31 aug 2012, 14:17

Ik snap niks van die prijzen.
Ik heb een bril met douche en fohn+ lady douche.
voor 500 euro exclusief plaatsing.

Groetjes catja
Catja †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 31 aug 2012, 16:25

Ik ook niet Catja,
Mag het niet zeggen maar ik verdenk de gemeente Den Bosch van koppelverkoop: ze waren erg specifiek over die PronkErgDuuro!

Mijn vrouw was het onderhandelen en vragen (waar geen antwoorden op komen :evil: ) meer dan zat en is gezwicht: ze heeft die Pronk ErgDuuro maar besteld 'om van het gezeur af te zijn', maar het is van den zotte! :evil:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 15 feb 2013, 13:31

Bij mij wordt de PronkErgo nu ook geadviseerd (naast de Circumani van Sanmedi die ik eerder noemde in een ander topic).
Er is een mannetje van een firma wezen kijken en die gaf aan bij beide brillen de pot vervangen moet worden i.v.m. een opstaand randje in de bovenkant van de pot. Bij de PronkErgo moet ook de meterkast uitgebreid worden met een aparte groep. Sterker nog: misschien moet dan gelijk wel de hele meterkast vervangen worden, om aan alle eisen te voldoen! Voor een wc-pot? Sorry hoor. Ons huis is uit 1975 met een hele normale meterkast met aardlekschakelaars en al. Die aanpassingskosten komen dan dus bovenop die € 3300 voor de bril, die Dick noemde.
Net als Dick al zei, je gaat geloven dat hier meer achter zit. Namelijk bedrijven die de zorgkosten moedwillig opjagen. Terwijl de overheid dan als reactie daarop gaat bezuinigen op de voorzieningen voor de patiënten om het betaalbaar te houden. De PronkErgDuuro gaat het niet worden.
Ik wordt hier niet blij van.
Wel is hiermee het nut van een forum als dit weer eens bewezen!!
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 15 feb 2013, 22:42

Arwi schreef:Bij de PronkErgo moet ook de meterkast uitgebreid worden met een aparte groep. Sterker nog: misschien moet dan gelijk wel de hele meterkast vervangen worden, om aan alle eisen te voldoen! Voor een wc-pot? Sorry hoor. Ons huis is uit 1975 met een hele normale meterkast met aardlekschakelaars en al.
Dat zeiden ze bij ons ook met het toilet, maar toen ik melden dat dit niet nodig was en alleen een groepsuitbreiding voldoende was (en die hadden we extra) was het niet meer nodig. en daar staat nu de completen zorg-unit op met Airco, Verwarming + Boiler, Verlichting, Hoog / laag bed, Toilet met alle luxe snufjes, en alle shit wat er later nog bij moet gaan komen :(
dus hou je hand zo lang mogelijk op je knip :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 16 feb 2013, 12:40

Arwi schreef: De PronkErgDuuro gaat het niet worden.
Ik wordt hier niet blij van.
Wel is hiermee het nut van een forum als dit weer eens bewezen!!
Ik had al mijn twijfels toen de verkoper hier aan de deur kwam en eigenlijk geen verklaring had voor de extreem hoge prijs en een hoop poeha om niks.

Nogmaals: net als mijn naamgenoot (die verontrustend stil is de laatste tijd :( ) ben ik uiterst ONtevreden met deze bril, hoop dat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen!

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 16 feb 2013, 14:27

Nogmaals: net als mijn naamgenoot (die verontrustend stil is de laatste tijd :( )

Die heeft gewoon lekker de bloemetjes buiten gezet met carnaval :mrgreen: maar zover ik weet gluurt hij wel mee hoor :-)
Dus Dicks, sterkte man, wel bij blijven he ;-)

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Nautica † » 17 feb 2013, 17:29

Arwi schreef:Er is een mannetje van een firma wezen kijken en die gaf aan bij beide brillen de pot vervangen moet worden i.v.m. een opstaand randje in de bovenkant van de pot.

Dat zeiden ze bij mij ook en wat schetst mijn verbasing?? De nieuwe pot heeft ook zo een randje!!. Lijkt inderdaad op het opdrijven van de zorgkosten.
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Nautica † » 21 feb 2013, 20:49

LiesK schreef:Wie kan wat zeggen over een verstandige keuze?

Daar proberen we allemaal achter te komen. Heb nog steeds de indruk dat de Geberit 5000 plus een goede keus is. Geen ervaring mee maar is Duits. En de rest goedkope rommel uit China of Korea. Daarom..............rij ik nou volkswagen. Duitsers zijn gründlich dus zal met die reiniging niet veel anders zijn.
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

VorigeVolgende

Keer terug naar Woningaanpassingen