Het plaatsen van een huislift

Alles over aanpassingen en voorzieningen in, aan en rondom het huis.

Re: Het plaatsen van een huislift

Berichtdoor Lia † » 10 mei 2012, 11:20

Hallo Peet

Wij hebben deze:http://www.tkencasa.nl/Product_Sigma.aspx

En dat voor een trapje van 3 treden :(

Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 10 mei 2012, 11:58

Ja jullie hebben hem dus langs een trap? bij ons moet hij recht omhoog maar recht omlaag mag ook :lol:
gelukkig niet zo hoog als bij Dick, bij ons gaat het maar om zo 240 cm en alles is hout.
We zitten alleen nog een beetje te denken of we het boven doen of beneden? naar boven is wel hoger, veel werk, en problematische denk ik. maar wel veel daglicht met goed uitzicht over de nieuwe maas.
beneden (loopkelder / onderhuis) niet veel meer werk dan boven, maar wel praktische omdat de badkamer daar komt, maar donker door weinig daglicht. dat is natuurlijk wel op te lossen met lampen.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk

Groetjes, Peet.
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 05 jul 2012, 01:34

Morgenochtend komt er een vrouw van de gemeente hier om te kijken of dat een plateaulift mogelijk is? ik wil niet pessimistisch overkomen maar ik weet nu het antwoord al, NEE! :shock:

Gr, Peet.
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 05 jul 2012, 10:20

Dag peet,

Een plateaulift plaatsen ze toch bij de trap of zie ik dat verkeerd :?: Maar als je een kamertje boven en onder over hebt die onder elkaar liggen dan kunnen ze toch ook een kooilift plaatsen zoals bij Dick en bij mij :?:

Groetjes, Afien
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 05 jul 2012, 11:20

Hoi Afien.

Ja een Plateaulift kan bij een trap of langs een trap maar ook rechtstandig omhoog en naar beneden.
Afbeelding
Bij ons de beste en enigste optie door de beperkte ruimte.
Enigste voordeel is dat de afstand die de lift af moet leggen zo 230cm is. het gaat maar om een korte afstand van de woonkamer naar het onderhuis / kelder. je kan het bijna vallend doen maar het omhoog komen word dan weer lastig :lol:

Een Kooilift
Afbeelding
Is wel leuk maar dan heb ik 2 problemen, 1 ik ben bang dat die te kolossaal is voor hier in huis, 2 moet ik een liftdamen aannemen om de deuren achter mij te sluiten :lol: nee laat ik dat maar niet doen.

Die vrouw van de gemeente is net weg na bijna 2 uur en nu is het wachten op een bouwinspecteur van de gemeente. daarna gaat het verhaal verder. volgens die vrouw is het wel mogelijk. vinden wij natuurlijk fantastische want dan ziet ze het rooskleurige dan ik zelf :)

Groetjes, Peet.

Esperanza schreef:Dag peet,

Een plateaulift plaatsen ze toch bij de trap of zie ik dat verkeerd :?: Maar als je een kamertje boven en onder over hebt die onder elkaar liggen dan kunnen ze toch ook een kooilift plaatsen zoals bij Dick en bij mij :?:

Groetjes, Afien
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 05 jul 2012, 14:25

Hoi Peet,
Die kooilift (easyhomelift) hoeft niet zo kolossaal te zijn als jij zegt.

Het is een open systeem die de omgeving niet 'aantast' en verder ook meteen het plafond beneden en vloer boven goed afsluit. Het enige wat je zichtbaar hebt in de ruimte is een luik in de vloer van de bovenverdieping (tevens plafond van de benedenverdieping) en twee cabinegeleiders of 'pilaren' op de benedenverdieping. (als de cabine zelf er even niet is dan hé :mrgreen: ).

Klik maar eens op dit plaatje: is van dezelfde firma die mijn lift heeft geplaatst, maar voor ons niet handig gebleken omdat wij drie verdiepingen moeten overbruggen.
Quote van de leverancier: ""De toepassing is vooral in (kleine) woonhuizen waar een kleine bouwkundige aanpassing zal plaatsvinden. "
Afbeelding

Achter de link vind je ook een demonstratie filmpje wat jouw WMO inspecteur misschien wel kan overtuigen.

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 05 jul 2012, 15:10

Ja dat is een mooi ding, die had ik jaren geleden al willen hebben :) en de afstand die hij bij mij moet overbruggen is korte als op die film. zag je het gezicht van die kerel in die rolstoel, die had het echt naar ze zin :lol:

Die bouwinspecteur van de gemeente zal wel wat gewend zijn, althans daar ga ik vanuit. maar ik laat hem dit zeker zien.

Groetjes, Peet.
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 31 aug 2012, 16:41

Peet schreef:[...]
We zitten alleen nog een beetje te denken of we het boven doen of beneden? naar boven is wel hoger, veel werk, en problematische denk ik. maar wel veel daglicht met goed uitzicht over de nieuwe maas.
beneden (loopkelder / onderhuis) niet veel meer werk dan boven, maar wel praktische omdat de badkamer daar komt, maar donker door weinig daglicht. dat is natuurlijk wel op te lossen met lampen.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk
Hoi Peet,
Waar zul je het meeste verblijven (woongedeelte), is dat boven, beneden of begane grond? Dat zou ik de doorslag laten geven.
Ook geef je in een ander topic aan dat er een zorgunit op het balkon komt, met geïntegreerde badkamer neem ik aan? Heb je beide nodig (lift en zorgunit)?

Bij mij zorgde de lift ervoor dat de huidige badkamer gehandhaafd kon blijven (aanpassingkosten van huidige badkamer zijn marginaal tov een compleet nieuwe badkamer en dat verantwoorde een wat duurdere lift). Met (dure) lift en goedkope aanpassingskosten huidige badkamer (waarvan 40% in die PronkErgDuuro WC bril zit :evil: ) waren we toch nog enkele duizenden goedkoper uit dan de hele benedenverdieping verbouwen.

Ga anders een praten met die Grootveld: dank zij hem hebben wij ons idee er ook doorgekregen bij die stijf :twisted: gemeente. :mrgreen:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 31 aug 2012, 23:00

Hoi Dick.

De doorslag zijn de kosten. niet die ik moet maken maar de gemeenten :mrgreen: boven zitten de huidige slaapkamers maar dat is niet te bereiken met een lift. teveel bouwkundigen aanpassingen.
De kelder (Onderhuis) klinkt interessante :) moet echt compleet worden verbouwd tot slaapkamer en badkamer. het uitzicht daar is praktische nog het zelfde als goed 100 jaar geleden :lol: alleen staat er nu wat meer materiaal gestald. Als ik 11 jaar geleden had geweten wat ons nu te wachten stond dan was ik beneden wel begonnen met verbouwen en niet boven :o
Dus dat dit niet alleen gevoelsmatig maar ook financieel een probleem zou worden was ons sowieso al bekend. dus ik ben al erg blij dat de WMO überhaupt ergens in mee wil gaan, en ons niet adviseren om te verhuizen. wat we toch niet hadden gedaan :x
Het geluk :) wil dat we nog niet zo lang geleden een balkon aan ons huis hebben laten plaatsen met een redelijke afmeting.
deze grenst aan de woonkamer waar ik zeker het meeste verblijft. De keuken met de koelkast, Senseo. Woonkamer, Bank, Computer, en nog veel meer :lol:
Zo zorgunit is echt niet wat je wil :!: en wel om verschillende redenen: Toen ik in de tuin zat toen we dit huis gingen bezichtigen had ik al helemaal in gedachten hoe we het gingen doen, schuifpui er in, balkon er aan met uitzicht over je landgoed van 1100 bij 650 cm :lol: dus het balkon had ik toch voor hele andere doeleinden laten plaatsen. maar dat is niet anders :(
en de zorgunit moet met een hoogwerker over ons huis worden gehesen om aan de achterkant op ons balkon te worden geplaatst. Geloof mij maar, we komen in de krant :!: :shock: Pernis is toch nog een dorp en reken maar dat je bekijks heb.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ik neem aan dat alle voorzieningen die ik nodig heb in die unit zitten, en het is voor mij een troost dat ik weet dat hij ook weer weg gaat. maar laat dat nog maar een jaar of 20 duren Afbeelding
Lift is dus van de baan.

Groetjes, Peet.

dspier schreef:
Hoi Peet,
Waar zul je het meeste verblijven (woongedeelte), is dat boven, beneden of begane grond? Dat zou ik de doorslag laten geven.
Ook geef je in een ander topic aan dat er een zorgunit op het balkon komt, met geïntegreerde badkamer neem ik aan? Heb je beide nodig (lift en zorgunit)?

Groetjes,
Dick
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige

Keer terug naar Woningaanpassingen