ALS / PSMA en ruggenprik

Voor diverse randverschijnselen zoals pijn, jeuk, last van kou, decubitus, etc.

ALS / PSMA en ruggenprik

Berichtdoor Charis16 » 23 jul 2016, 03:11

Hallo allemaal!

Zoveel de meeste van jullie wel weten heb ik PSMA en ben momenteel 20 weken zwanger.
Nu vroeg ik mij af of je met PSMA/ALS eigenlijk wel een ruggenprik mag ivm de complicaties die een ruggenprik aan de zenuwen kan geven.
Tot nu toe zou ik een natuurlijke bevalling mogen als mijn spieren dit toestaan ivm snelle vermoeid worden.
De gynaecoloog is niet z'n fan van natuurlijk bevallen.
Neuroloog zegt weer natuurlijke bevalling kan geen kwaad want de baarmoeder wordt niet aangetast.
En de anesthesie blijft een beetje vaag antwoorden dat bij neurologische aandoeningen een ruggenprik vaak niet verantwoord is.

Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben of iemand kennen met een soort gelijk probleem?

Liefs,

Charis
Never Let The Sadness Of Your Past And The Fear Of Your Future Ruin The Happiness Of Your Present!!!
Charis16
Actief Lid
Actief Lid

Re: ALS / PSMA en ruggenprik

Berichtdoor lijster » 23 jul 2016, 10:23

Hallo Charis,

Hoe gaat het met je?
Op wereld ALS dag heb ik je aangesproken, denk ik, in de tent van de voorstelling.
Ik vroeg of je Patricia was.
Ik had je toen willen vragen hoe het met je gaat en bedacht later dat ik de verkeerde naam in gedachten had.
Ik hoop dat het je goed gaat, vast wel wat zwaar misschien met dat hele warme weer, maar dat je er nog steeds van kan genieten.
Wat ontzetten naar dat je van 3 verschillende medici het soort antwoord krijgt dat niet echt helpt.
Waarom is de gynaecoloog niet zo n fan van natuurlijk bevallen, in zijn algemeenheid niet of voor specificieke situaties.
Helaas kan ik je geen informatie geven in deze lastige situatie.
Ik wens je heel veel sterkte en wens je toe dat er iemand is die je daarmee goed kan helpen.
Liefs,
Lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor Charis16 » 23 jul 2016, 16:15

Hallo Lijster,

Jaaa dat kan ik me nog herinneren! Was ik inderdaad :p.

De gynaecoloog is wegens de PSMA niet z'n voorstander van natuurlijk bevallen omdat mijn benen er snel vermoeid zijn en je toch kracht nodig heb om je benen vast te houden en kracht zet op al je spieren met een bevalling.
Gezien ik bij de inwendige echo na 7 min al last kreeg van trillende benen die naar beneden zakte voorziet ze meer risico op complicaties bij een natuurlijke bevalling.

Dinsdag als het goed is weer naar de anesthesie en dan ga ik toch wel even meer op me
Strepen staan dat ik wel wil weten waar ik aan toe ben.
Geen natuurlijke bevalling en geen ruggenprik zou dan betekenen dat ik onder volledige narcose een keizersnee zou krijgen.
Om eerlijk te zijn is dat niet echt mijn ideaal beeld van bevallen.

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs,

Charis
Never Let The Sadness Of Your Past And The Fear Of Your Future Ruin The Happiness Of Your Present!!!
Charis16
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor lijster » 25 jul 2016, 11:01

Hallo Charis,

Ik hoop heel erg dat je op een mooie veilige manier kunt bevallen.
Ik kan mij voorstellen dat er voor je benen iets te bedenken valt maar voor het persen misschien wat lastiger.
Men zegt dat je bekkenbodemspieren in takt blijven.
Voor dinsdag, morgen, alvast succes toe gewenst en ik hoop. Dat je een duidelijk antwoord krijgt.

V.w. Mijzelf betreft, ik ga, net als velen met mij, steeds verder achteruit
Mijn handen en armen op dit moment voornamelijk, daar weet ji alles van. Dat is wel wennen.
Ik heb 24 uur ademondersteuning nodig maar dat weerhoudt mij er niet van regelmatig iets te ondernemen ook al zie ik er uit als een astronaut zoals een man in de regiotaxi zei.
De vermoeidheid is ook wel lastig.
Ik ben heel blij met alle hulp, zorg en hulpmiddelen die ik heb.

Liefs,
Lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor Kathleen » 02 jan 2017, 15:32

Hallo Charis,

ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat.
Kathleen
Actief Lid
Actief Lid

Keer terug naar Fysieke klachten en randverschijnselen