misselijkheid

Voor diverse randverschijnselen zoals pijn, jeuk, last van kou, decubitus, etc.

misselijkheid

Berichtdoor lijster » 03 mei 2015, 12:13

Sinds 2 weken ben ik nogal misselijk, vooral wanneer ik iets heb gegeten of gedronken, ik heb ook minder eetlust.
Mijn buik is nogal dik omdat in mijn romp de spieren nog weinig doen.
Ik vraag mij af er druk ontstaat op mijn maag door de dikke buik.
zijn er meer mensen met deze klacht.
Het lastige is dat het ook een virus kan zijn b.v.
Ik voel mij daarbij ontzetten moe, zodanig dat ik nog maar heel weinig doe.
Is het de ALS dan moet ik mij daarbij neerleggen, dan is het niet anders en er van maken wat er van te maken valt.
Wat ik zo op het forum lees dan heeft iedereen aan aantal dezelfde klachten maar ook zijn/haar eigen specifieke klachten, waar we allemaal zo op onze eigen manier zo goed mogelijk proberen mee om te gaan.
Dat te lezen helpt om te relativeren

vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Re: misselijkheid

Berichtdoor Ton » 03 mei 2015, 15:34

Hoi Lineke
Wat betreft die dikke buik daar heb ik ook al tijden last van, was al voor ik de diagnose kreeg en hij is volgens mij alleen maar dikker geworden.
Daar is het bij mij begonnen met fasiculaties en krampen , wat later in de benen.
Ik kan gelukkig nog wel goed eten , al krijg ik wel steeds last van mijn maag als ik gegeten heb erg drukkend gevoel.
Maar omdat bij mij dus die buikspieren ook een beetje op vakantie zijn heb ik daar ook veel last van.
Ik ben niet misselijk maar als ik wil bukken op bv een stoel om mijn veters te strikken of kousen aan te doen is dat wel een probleem , dan drukt de buik op mijn maag en denk ik nog meer want dan krijg ik gewoon geen lucht meer , ook heb ik vaak druk op mijn maag als ik maar een klein beetje krom durf te zitten , en op mijn rug liggen is ook een probleem.
Er zijn dus meer mensen met problemen met een dikke buik.
ik hoop dat je er iets aan hebt
Groetjes Ton
Ton
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor lijster » 03 mei 2015, 16:22

Dank voor je bericht ton.
Ik kan ook nog goed eten maar heb geen eetlust
Ik bekijk altijd alles van de positieve kant maar die misselijkheid ( en vermoeidheid ) maken dat soms wel lastig.
Ik ervaar ook een benauwd gevoel vaak, heb dan ook moeite om de ademhaling weer goed op de rit te krijgen.
Omdat je heel veel doet vanuit je romp verbruik ik best veel energie.
Ik spreek mezelf vaak toe: gewoon door gaan en doen wat je kunt en leuk vindt.
toch plezierig om een reactie te krijgen vind ik.

vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor anseke » 04 mei 2015, 03:42

Dag Lineke en Ton, Mijn man Willem heeft sinds 3 mnd sondevoeding en dat ging goed. De laatste week heeft hij ook veel last van zijn buik. Ook boller en zijn darmen werken te snel met alle gevolgen vandaan. Ik stond niet stil bij de spieren in de buik, maar lees vandaag meerdere opmerkingen hierover op het forum. Hij heeft nu drie weken nachtbeademing en ook airstecken overdag. Dat kan misschien ook invloed hebben. Ik bewonder jullie positivisme. Warme groet Ans.
anseke
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor honorine60 † » 05 mei 2015, 10:49

Hallo Lineke,

Ben je met je klachten al naar je huisarts geweest. Misselijk zijn en minder eetlust lijkt mij niet bevorderlijk voor je welzijn maar je loopt ook het risico af te gaan vallen.
Zelf gebruik ik een maagbeschermer via de huisarts en dit helpt goed tegen deze maagklachten.
Zelf zit ik pas aan het begin van a.l.s, dus bij alle klachten die ik heb, denk ik ook elke keer"is dit nou vanwege de a.l.s" of komt het ergens anders vandaan? Veel sterkte hartegroet Simone
honorine60 †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor lijster » 05 mei 2015, 14:45

Dank voor jullie berichten Ans en Simone,

Ik heb een mail gestuurd naar de arts van het revalidatiecentrum, maar ja veel feest- en vrije dagen.
ik verwacht deze week nog een reactie.
Ik ga ook zeker een afspraak met de huisarts maken alhoewel ik al een maagbeschermer heb, temeer omdat wij volgende week 3 weken naar Frankrijk gaan omdat mijn kinderen de Tour du ALS gaan lopen. Dat evenement gaan we met het hele gezin beleven.
Ik blijf wel eten hoor , nu vaker kleine beetjes. mijn gewicht is nog goed.

wat naar dat Willem problemen heeft met zijn darmen, ik hoop dat dit al beter gaat of zal gaan.
weet je alles wat je naast het proces bij ALS krijgt is te veel vind ik.

jullie ook vel sterkte en vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor Arendje » 07 mei 2015, 18:22

dag Lijster ik heb metoclopramide 3x daags 1 gekregen voor de misselijkheid. Volgens de MDL arts is inderdaad de maag langzamer gaan werken.
Metoclopramide geeft een snellere werking van de maag, het heeft wel een aantal weken geduurd voordat de werking merkbaar was. Maar absoluut ik ben niet misselijk meer.
Arendje
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor Iro » 20 maart 2018, 17:30

Dag allen,

Ik ben op dit forum uitgekomen omdat ik radeloos ben. Op 1 feb 2018 heeft mijn lieve moeder de diagnose ALS gekregen. Een hele klap. Waarom ik dat hier post is omdat zij al 6 maanden chronisch misselijk is. Een misselijkheid die inmiddels bijna ondraagelijk is geworden. Ze heeft een neus-maag sonde gehad en inmiddels heeft ze een peg sonde. Maar t helpt eigenlijk niets. Nu vroeg ik mij af of er andere ALS patiënten zijn die ook kampen met misselijkheid of dit hebben gehad en er iets voor hebben gehad wat hielp.
Ook ben ik benieuwd of diegene die in 2015 iets in deze topic hebben gepost nog steeds geholpen zijn met de maatregelen die er toen zijn getroffen. Er is zo weinig (eigenlijk niks) over te vinden, combi ALS en misselijkheid.

Ik hoop heel erg op reacties.

Groet van Iro
Iro
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Fysieke klachten en randverschijnselen