nekoefeningen

Algemene behandelingsonderwerpen.

nekoefeningen

Berichtdoor Jan v † » 19 jul 2013, 12:03

Beste medelosbollen, door de slappe nekspieren kan het veranderen van houding, van zitten naar liggen, een pijnlijke aangelegenheid worden. Ook voelt het niet zo fijn als je je in bed met behulp van de papegaai verplaatst. Nu doe ik, om de nek een beetje lenig te houden, oefeningen die Edgar Cayce heeft aanbevolen ook voor gezonde mensen.
Je moet daarbij ongeveer rechtop in een stoel zitten. Eerst vijf keer het hoofd naar voren buigen. Dan vijf keer naar achteren. Om dit mogelijk te maken, duw ik met de hand onder de kin, het mag best een beetje kraken. De achterover beweging moet je dan zonder steun van de hand doen. Daarna vijf keer het hoofd naar rechts buigen en vijf keer naar links. Tenslotte draai je met het hoofd rondjes, vijf keer rechtsom en vijf keer linksom. Dus dat is eigenlijk een combinatie van de voorafgaande bewegingen. Op deze manier probeer ik mijn nek nog wat lenig te houden, zodat veranderingen van houding niet zo pijnlijk aandoen. Succes ermee! Groeten, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Re: nekoefeningen

Berichtdoor Arwi † » 20 jul 2013, 13:27

Dat lijkt me een goede tip Jan.
Ik zit nu in de fase dat m'n hoofd af en toe al aardig zwaar begint te worden, dus ik ga vast de oefeningen doen.
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Keer terug naar Algemeen