probleem met eten

Leuke, bijzondere en/of informatieve (niet actuele) forumberichten.

Re: probleem met eten

Berichtdoor Arwi † » 28 jul 2013, 20:11

Bedankt voor al jullie adviezen :!:
De flesjes nutridrink 200 kcal heb ik gelukkig al, anders zag het er niet goed uit. Met straks sondevoeding erbij moet het lukken.
Warm eten door de blender hebben we nu een paar keer gedaan en dat gaat een stuk beter.
Wat blijft is, dat m'n smaak goeddeels weg is. Het meeste eten smaakt een beetje naar karton :(
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Nautica † » 31 jul 2013, 17:40

Elly schreef:Denk op tijd na over sondevoeding. Dan weet je dat je voldoende naar binnen krijgt.

Ik weet überhaupt nog niet of ik dit wel wil
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Elly † » 31 jul 2013, 17:49

Nee, daar kan ik me ook iets bij voorstellen. Zo gaat dat bij elke stap terug. Het is altijd weer een keuze, wel of niet. Maar je hebt wel een fantastische dochter om nog even voor te blijven.....
Veel sterkte bij je overwegingen. En laat je vooral bij alles goed adviseren, zodat je ook echt weloverwogen kunt kiezen.
Liefs, Elly
Echtgenote en mantelzorger van ALS-patiënt Rob (in herinnering), stiefmoeder van zijn drie kinderen. Motto: liefde is alles!
Elly †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor marian » 01 aug 2013, 23:08

Hoi Allemaal,

Idd,begin als je een prg of peg heb,met bijvoeding.
Want ondanks dat ik voor peet heel lang heb gepureerd,in de blender alles tot vloeibaar heb gemaakt(alles leek nl soep)
Peet deed best nog wel wat dingetjes er naast eten,maar te eenzijdig.Maar eigenwijs als hij is,weet hij gelukkig zelf ;-) ,wilde nog geen bijvoeding,hij kon het nog wel.En dan zie je het sluipt er toch in.
Dus idd mensen begin op tijd met bijvoeden.

velen zullen het van jullie wel weten,maar je heb van die nutricia voeding ook de sappen,zijn misschien een aangename verandering voor het weer,en bevatten 300 kc.

gr Marian :grin: :-P
marian
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor Eagle-John † » 27 maart 2014, 16:51

Hier zal t laatste nog niet over gezegd zijn... Bizar, de tips en ervaringen van hen die ons reeds voorgingen.. Maar zo blijven Peet, Katja, Elly en alle anderen toch actief met ons meedenken! 8-)
ondertussen heb al even een Peg, (sept 2014) en ik éet' nog steeds mee met m'n gezin; paar happen brood, paar happen warm eten. Smaakt me nog goed overigens! Tussendoortjes gebruik ik nauwelijks,.. 2 flesjes Ensure Plus en een paar keer koffie. Het gekke is dat het ook niet mis. Chips, toast, een wijntje,... Waarschijnlijk omdat ik weet wat een ellende t oplevert.. :bknocked

Wat ik ellende vind is dat ik tijdens het rustig eten, of nakauwen, er lijkt niks aan de hand, zomaar ineens wat etensresten met kracht uit kan proesten!!! :o Dit tot schrik, afschuw en vermaak van mijn tafelgenoten..
Ik voel het helemaal niet aankomen.. Maar, ik kan toch moeilijk achter een scherm gaan zitten?...
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Bart † » 27 maart 2014, 19:23

Gek hoe je smaak kan veranderen, slappe koffie vind ik nu lekker, bier staat me vaak tegen en koek eet ik zelden meer.
Maar mogelijk heeft dat niks met de ziekte van doen.

Afbeelding

Bart
Bart †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige

Keer terug naar Archief