MRI ervaring

Leuke, bijzondere en/of informatieve (niet actuele) forumberichten.

Re: MRI ervaring

Berichtdoor Dick † » 14 maart 2012, 02:03

Lia,
klopt, maar da´s niet in Nederland!?!?
(bovendien meen ik is hij met zijn verpleegster getrouwd) :mrgreen: of :?

Dick S.
"Bij ALS houd je vanzelf niets meer vast..... ALS sucks"
Dick †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 14 maart 2012, 11:40

Hallo Dick

Dat realiseerde ik me later ook. Hij is naar mijn weten al diverse keren met diverse verpleegkundigen getrouwd.
Op de vorig VSN dag was ook een dame met tracheotomie, zelfs met spraakcanule. Maar ik weet niet hoe lang zij die al had. Zij woonde thuis en haar man hielp haar. Geen idee wat daar aan is vooraf gegaan. Misschien is ze er dit jaar weer, dan vraag ik er naar. Vorig jaar wist ik zelf nog maar 3 weken dat ik ALS en was er nog niet helemaal bij.

groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor willy † » 14 maart 2012, 12:14

Op het franse forum zitten versch.mensen met tracheo,aan één heb ik gevraagd of hij het zelf wilde,dat is ja en nu al 2 jaar!
Maar het is lijden hoor,als ik het zo zie en ook uit z'n vragen iedere keer.....en verhalen:over een vlieg die door de kamer vloog,dan vlak bij hem,dan op z'n gezicht....en hem niet weg kunnen jagen....wachten tot er iemand de kamer binnen komt.
Nu heeft hij overal jeuk,zoekt er trouwens iets tegen......(WIE weet iets) hij kan niet krabben.....ja,allemaal zulke nare dingen,kleine,maar énorm als je het niet meer kan!

Op facebook zitten ze,gewoon:je combats le SLA avec les papillons de Charcot

Er zitten over de 12OO leden op,het is een handig hulpmiddel. dus als je frans leest......
Jij,Lia? dat artikel ken ik, het is waar dat het gevraagd word,maar in de praktijk moet je er snel bijzijn om het'te voorkomen' als je het NIET wild en er iets onverwachts gebeurt.

Maar jandat is hier ook,je moet het duidelijk aangeven en zelfs,hoorde ik,een armbandje dragen.
willy †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 14 maart 2012, 12:34

Hallo Willy

Waarschijnlijk bedoel je het NR armbandje. Dat kun je dragen wanneer je niet gereanimeerd wilt worden.
Ik heb met mijn man alles laten vastleggen door de huisarts. Er staat op papier wat ik wil en niet wil (op dit moment, veranderen is altijd mogelijk).
Je kunt zeggen dat je niet gereanimeert wilt worden maar wel ademondersteuning b.v. En of je behandelt wilt worden bij infecties etc.
Het is dus niet zo dat je het armbandje moet dragen wanneer het overal en bij iedereen bekend is.

Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige

Keer terug naar Archief