Duiken in Egypte

Leuke, bijzondere en/of informatieve (niet actuele) forumberichten.

Duiken in Egypte

Berichtdoor Nautica † » 15 jul 2013, 08:54

Vorige week kreeg ik een onverwachte verrassing. Ik had afgesproken met een vriendin om bij haar thuis in de tuin lekker te gaan borrelen en barbecuen. Dat was vorige week zondag. Toen kreeg ik via Facebook een bericht van mijn zus dat ze op die zondag om 17:30 uur bij mij zou zijn met haar vriend. Ik begon natuurlijk tegen te sputteren omdat ik die afspraak had om te barbecuen. Maar achteraf zat dame waar ik zou barbecuen in het complot.

Nu blijkt dus dat mijn zus een actie op touw heeft gezet via al mijn Facebook vrienden om mij nog een laatste duikvakantie in Egypte te gunnen, een droom die ik nog niet eerder kon waarmaken. Ik was nog wel bezig om samen met mijn dochter een vakantietje te plannen maar zag er toch tegen op om alleen met haar naar het buitenland te gaan en financieel hield ik het ook liever in me zak. Nu blijkt dus dat een heleboel vrienden van mij geld hebben gedoneerd om mij deze reis nog te gunnen. Ik was natuurlijk met stomheid geslagen want er was inmiddels al aardig wat geld binnengekomen.

Hiervoor moest ik natuurlijk wel nog aan bepaalde gezondheid eisen voldoen en hebben ze achter mijn rug contact gehad met mijn revalidatiearts. Die had mij ook onverwachts opgeroepen met een smoes om mijn longfunctie nog te meten. Deze bleek gelukkig nog voldoende. Daarnaast was er bij mijn oude duikclub een proef duik in het zwembad gepland om te kijken of ik het duiken fysiek nog wel aankan en dan gaat het met name om de bediening van de apparatuur. Het belangrijkste is dat je het trimvest kunt bedienen. Dat lukte zowaar niet met één hand maar wel met twee.

Omdat het allemaal goed ging is er dus nu een reis geboekt en ga ik donderdag 18 juli vliegen richting Egypte om acht dagen te duiken in de Rode Zee, toch een van de mooiste koraalzeeën in de wereld. En ik hoef ook niet alleen met mijn dochter maar mijn zus en haar vriend en mijn moeder van bijna 80 gaan ook mee. En de vriend van mijn zus is duikinstructeur zodat ik veilig met hem nog kan duiken.
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Duiken in Egypte

Berichtdoor Arwi † » 15 jul 2013, 09:40

Wat een goeie actie :!: :!:
Hele fijne vakantie gewenst!
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 15 jul 2013, 11:24

Dat wordt genieten Aernout, geweldig dat mensen zich zo voor je inzetten.
Hele fijne vakantie toegewenst met je familie.

Groetjes, Afien :grin:
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor walterr » 15 jul 2013, 12:51

Ik ben er vroeger ook eens gaan duiken, het is er prachtig!
Met volle teugen van genieten, Aernout, van het duiken, de vakantie, van je familie en vrienden.
Zo'n momenten moet je koesteren.

Walter
walterr
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor Peet † » 15 jul 2013, 16:20

Ik had het hele feest natuurlijk al meegekregen op facebook maar het is inderdaad een pracht actie, en je moeder van 80, die durft :-) grandioos.

veel plezier en ik benieuwd naar de foto`s.

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Letty † » 16 jul 2013, 11:06

Wat een mooi initiatief en een geweldig kado!
Vorig jaar zelf nog in Egypte (sharm el sheik) geweest en de vissen en het koraal is prachtig!
Alvast een hele fijne vakantie gewenst en vooral genieten!

Groetjes, Letty
Letty †
In Memoriam
In Memoriam

Keer terug naar Archief