Sondevoeding wanneer doen julie dat?

Leuke, bijzondere en/of informatieve (niet actuele) forumberichten.

Sondevoeding wanneer doen julie dat?

Berichtdoor Arwi † » 23 aug 2013, 20:36

Ik heb sinds gisteren een prg-sonde.
Daar heb je dus een hoop werk aan, om te beginnen minstens 3 keer per dag doorspoelen.
Ik zit nu met de vraag wanneer je de voeding het beste kunt toedienen. 's Nachts met de pomp? Overdag met de spuit? Of allebei.
Ik wil overdag natuurlijk zo veel mogelijk vrij zijn i.p.v. aan de pomp liggen. Wat zijn jullie ervaringen?
Hebben jullie daar de thuiszorg bij het voeden ingeschakeld of niet?
Tips / adviezen welkom!
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Sondevoeding wanneer doen julie dat?

Berichtdoor Catja † » 23 aug 2013, 21:32

Hallo Arwi

Ik doe van het begin van de sondevoeding, 4 keer per dag 250ml met een pomp.
Dat bevalt mij uitstekend, je krijgt bij de pomp een rugzak.
Vorig week end zijn we naar de apenheul geweest,de rugzak hangt achter op de roldtoel.
Ik ben aangesloten en niemand die iets in de gaten had.
Dus dat betekent dat je nog weg kunt, zonder in de knoop te komen met de voeding.

Groetjes Catja
Catja †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Jan v † » 25 aug 2013, 08:32

Hallo Arwi, Wij doen de voeding per spuit vijf keer per dag, te beginnen om half acht en dan telkens na drie uren weer, zodat we de laatste om halfacht savonds hebben. Wij hebben de pomp niet laten bezorgen. We zijn opgestart door de thuiszorg, maar hebben het al gauw zelf gedaan. Maar ik denk dat je eerst ervaring moet opdoen met hoe de voeding je bevalt, want als je er misselijk van wordt zijn kleinere porties of de pomp beter. Een ander hoofdstuk is de verzorging van het wondje. Dat moet je ook eerst leren van de thuiszorg, maar mijn vrouw heeft dat ook overgenomen, om minder vaak op de zorg te hoeven wachten. Groeten, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 31 aug 2013, 15:46

Dank voor jullie adviezen.
We hebben wat geëxperimenteerd, maar de voeding met de pomp bevalt beter. Met die losse spuiten is toch een heel gedoe.
Ik word niet lekker als ik de voeding te snel naar binnen pomp, ik doe nu 130 ml per uur. Dat bevalt wel.
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Jan v † » 03 sep 2013, 08:47

Hallo Arwi, goed dat je je draai hebt gevonden met de voeding. Zo zal je ook geen last hebben van oprispingen. Weeg je je ook regelmatig? Wij doen dat elke zondagochtend. De eerste tijd was het een inspanning om weer wat aan te komen, maar nu ik op mijn normale gewicht ben, moeten wij soms de hoeveelheid voeding verminderen. Te zwaar vind ik ook niet goed. Groeten, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 03 sep 2013, 11:48

Hallo Jan,
Ik word regelmatig door de thuiszorg gewogen. Tot nu toe viel ik steeds af, laatst weer een kilo.
Ik hoop dat ik door de sondevoeding niet verder afval. Ik doe nu een combinatie van 1 liter voeding, aangevuld met 3 flesjes nutridrink per dag, een banaan en af en toe wat lekkers, een gebakje of zo :).
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Catja † » 03 sep 2013, 12:58

Hallo Arwi,

Ik kan helemaal niets meer eten, zelfs geen vla of yogurt meer.
Nu heb ik sonde voeding van 2000 kilo kalorien per dag.
Dat is voor een vrouw voldoende, en ik val niet meer af.
Mannen hebben iets meer nodig. Maar als het zover is kun je dat overleggen met je dietiste.

Groetjes Catja
Catja †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 09 nov 2013, 13:19

Even een update.
Ik ben nu helemaal overgestapt op sondevoeding. De flesjes voeding begonnen te veel slijm te veroorzaken. Ik krijg nu anderhalve liter per dag, dat is bijna elf uur aan de pomp hangen (140 ml/uur). De pomp hoger zetten gaat niet, want dan krijg ik last van m'n buik.
De revalidatiearts hier is geen voorstander van 's nachts voeden. Als je plat ligt, is er kans dat voeding terugloopt naar je slokdarm en dat je het benauwd krijgt. En dat is het laatste wat ik wil :(
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 11 nov 2013, 21:01

Arwi schreef:De revalidatiearts hier is geen voorstander van 's nachts voeden. Als je plat ligt, is er kans dat voeding terugloopt naar je slokdarm en dat je het benauwd krijgt.

Zijn er ook mensen die 's nachts voeding nemen? En hoe bevalt dat? Ik wil het gaan proberen omdat die pomp overdag een blok aan je been is.
groeten
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Keer terug naar Archief