alarmering

Algemene hulp-, en ondersteuningsonderwerpen

alarmering

Berichtdoor lijster » 12 aug 2015, 12:13

Vandaag, na voor de tweede keer door m'n benen te zijn gezakt, het seniorenalarm besteld.
Ik kom dus alleen absoluut niet overeind.
Met hulp van de thuiszorg, de wc rand weer , met veel moeite overeind gekomen.
Ik raak niet in paniek maar achteraf voel ik me toch niet lekker, het is een confrontatie met de achteruitgang. Die ik toch wel ervaar, maar toch.
Kent iemand het seniorenalarm en wat is je ervaring, e.v. tips.
vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Re: alarmering

Berichtdoor Els Cox » 12 aug 2015, 16:45

Hallo Lineke, er zijn verschillende soorten alarmering.
Je hebt alarmering waarmee bijvoorbeeld gezinsleden of buren een signaal krijgen.
Het andere sijsteem is van een thuiszorg instelling, dan krijgen zij een signaal en nemen kontakt op om te informeren wat er aan de hand is en in aktie komen indien nodig.
Nadeel van het eerste is dat je meestal toch over moet stappen op het tweede, als de mantelzorg het niet lukt om je weer op te helpen.
Héél veel sterkte en succes, groetjes Els
Els Cox

Berichtdoor lijster » 13 aug 2015, 17:00

Dank voor je reactie Els.
Ik ga als eerste het systeem proberen waarbij een aantal, door mijzelf aangegeven , personen een bericht krijgen.
ga zien hoe het werkt.
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor Ton » 16 aug 2015, 19:02

Hoi Lineke
Beetje laat maar ben net terug van een weekje vakantie , o zo vermoeiend maat wel lekker.
Ik heb sinds enkele weken ook een alarm , paar keer gevallen.
Ik heb bij de ergo therapie een lijstje moeten invullen en die stuurden het door , ik mocht zelf invullen wie er gebeld moest worden 3 personen kan je invullen , je kon ook een zorginstelling laten bellen maar dat heb ik nog niet gedaan.
Het alarm is van C.S.I en was in 5 minuten geinstalleerd , gewoon een knop kan je om je nek hangen of ergens opdoen , groter kastje dat alles doorgeeft bij druk op knop krijg ik de centrale die vraagt wat er is je kan dan zelf nog wat zeggen , kan je dat niet worden er automatisch de nummers gebeld die jijzelf hebt doorgegeven.
Groetjes Ton
Ton
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor lijster » 16 aug 2015, 23:06

Hallo Ton,

Fijn dat je vakantie heerlijk was ook al was het vermoeiend maar dat is haast alles bij wat we doen toch, bij mij in ieder geval wel.
Dank je wel voor je reactie.
Ik ga eerst nog een systeem proberen waarbij er meteen een aantal mensen worden gebeld. heb dan ook een alarmeringsknop om mijn nek en een basisstation dat in de kamer wordt geplaatst.
We gaan het zien.
vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor HenkVrielink » 17 aug 2015, 09:24

wat kost zoiets per maand ?
ik heb een GSM aan een touwtje om mijn nek
HenkVrielink
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor Ton » 17 aug 2015, 12:09

Hoi Henk
Volgens mij is dat gratis van de zorgverzekering misschien hooguit paar euro werkt gewoon als een telefoon lijn , ik weet niet of er abonnementskosten aan verbonden zijn nog niks van gehoord maar zodra ik wat moet betalen laat ik het weten.
Oke heb net gekeken op het formulier kost 1,80 euro per maand en dan denk ik als je het gebruikt telefoonkosten.
Groetjes Ton
Ton
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor Bart † » 18 aug 2015, 15:26

Met een draadloze deurbel kan ik de buren bereiken.
Maar die moeten er wel zijn natuurlijk.
Ik heb er 1 met 2 ontvangers, dus kan 2 buren bellen.

https://www.conrad.nl/nl/alecto-adb-12-draadloze-bel-complete-set-met-naambord-047100.html?WT.mc_id=gshop&gclid=Cj0KEQjwr8uuBRCcg6-s-4TrmIsBEiQAN1TdETzU1CajdHkthrWASZqOHurenvl4Re8IVg4moilyWcYaAh0x8P8HAQ&WT.srch=1

Dit hierboven is wel een erg goedkope, heb zelf een Siemens die werkt goed op grotere afstand.
Bart †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Karin91 » 26 jul 2018, 19:51

Alweer eventjes geleden dat er in dit topic wat geplaatst is. Ben benieuwd of er nog mensen zijn die ervaring hebben met het alarmeren van naasten?
Mijn moeder zou graag gebruik maken van een polsband alarmering, omdat ze veel last heeft van haar nek.
Veel gaat via een abonnement, maar dit lijkt mij zo'n gedoe? Heeft iemand hier ervaring mee?
Karin91
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Algemeen