Tobii PCEye Go

Communicatie is belangrijk bij intermenselijk contact; wat als dit ineens moeilijk wordt?

Re: Tobii PCEye Go

Berichtdoor Bart † » 14 nov 2014, 12:17

Hoi Dick, ja die heb ik ook, bij mij kijk ik er juist aan de onderzijde vaak naast.
De muisknoppen heb ik aan de rechterzijde.
Bart †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 14 nov 2014, 16:54

lijster schreef:met belangstelling lees ik jullie berichten. voor mij allemaal nieuw en het klinkt niet eenvoudig.
ik hoop dat ik t.z.t. zal leren om te gaan met dit soort computers.
ik heb niet meer ervaring, dan dat wat noodzakelijk voor mijn werk in de zorg nodig was, met computers.
ik heb geen idee hoe ik mij hierop zou kunnen voorbereiden en trouwens de weken vliegen voorbij met o.a. bezoeken aan het revalidatiecentrum.
ik ga er vanuit dat, dat laatste de komende tijd wel wat zal afnemen.
vr.gr. en een goede dag toegewenst,
lineke
Beste Lineke,

Dan lijkt de Tobii oogcomputer echt iets voor jou: deze is in uitgeklede vorm ook geschikt voor spastische kinderen! Niet dat ik jou daarmee vergelijk, maar als zij het kunnen, kun jij het ook!

Het omgaan met oogbesturing vraagt alleen geduld, de techniek is niet perfect! Maar schrik niet van het woord "computer", nergens voor nodig.

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor lijster » 19 nov 2014, 09:50

hallo dick,
dank je wel voor je reaktie. het stelt mij wel enigzins gerust dat er ook een mogelijkheid is voor mensen met weinig computerervaring.
mogelijk heb ik t.z.t. wel meer tijd om geduld te hebben of juist vanwege de omstandigheden wel minder geduld dan nu.
ook voor vandaag weer een goede dag toegewenst en de dagen daarna natuurlijk ook.
vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor Paul1951 » 25 nov 2014, 21:30

Ik heb goede ervaringen met Tobi PC Eye. Lichtinschijn van voren altijd vermijden. Nu -eindelijk- de calibratie groen aangeeft heb ik al maandenlang niet hoeven calibreren. Oefening baart kunst, is het spreekwoord. Ik ben er nu vrij snel mee.
Paul1951
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor lijster » 18 jan 2015, 21:24

Hallo Anneke,

ik ben benieuwd naar je ervaringen. succes en vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor dspier † » 19 jan 2015, 21:20

Hallo Anneke en Linke,

Het is wennen en soms loopt hij vast. Dan is het een kwestie van uit en aanzetten.

Je kunt er een aan uit knop bijkrijgen die je vanaf je rolstoel bedient. Dan hoef je het kleine knopje aan de zijkant niet in te drukken. Vraag hier naar! Als de Tobii uitstaat, of vastloopt, ben je meteen monddood.

Hoe meer zelfredzaamheid, hoe beter zeg ik maar!

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Vorige

Keer terug naar Verbale Communicatie