Ervaringen de Hoogstraat?

Welke ervaringen heb je hebt met de verschillende disciplines van het revalidatiecentrum? (logo-, fysio-, ergotherapie, maatschappelijk werk etc.)

Re: Ervaringen de Hoogstraat?

Berichtdoor Rianne85 » 17 jul 2015, 09:33

Gelukkig bij jullie wel goede ervaringen! Misschien dat jullie tussendoor de revalidatiearts minder nodig hebben gehad?
Of nog geen dingen hebben hoeven regelen zoals traplift of andere aanpassingen? Want als ik op donderdag bel kan ik pas week later een telefonische afspraak krijgen met Drs. Kruitwagen. Die overigens echt een schat is, maar wij ervaren dat ze zeer slecht bereikbaar zijn. Wij bellen niet zomaar en vinden het dan gewoon fijn dat we die dag of de dag erop iemand te spreken krijgen en niet alleen op de di en do. Maar zo is ieder zijn ervaring gelukkig anders. Hoop dat in de toekomst jullie ervaring zo blijft.

Groeten Rianne
Rianne85
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor anseke » 19 jul 2015, 00:15

Ha Rianne, Voor 1e vragen over aanpassingen ben ik naar de WMO gegaan. Het plan ligt al klaar sinds begin dit jaar. Wij kiezen vooralsnog niet voor verbouwen. Wij heben via de Vegro ook in die tijd een bed geregeld voor beneden. Ook de thuiszorg hebben we zelf geregeld. Nu Willem zo ongelooflijk veel hoest, ga ik weer Contact zoeken.
anseke
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor lijster » 19 jul 2015, 08:25

Ik kon tijdelijke, tot aan het moment waarop ik opgenomen zou worden voor het instellen van de beademing, in het ziekenhuis verblijven omdat ik op dat moment vanwege de verbouwing niet thuis kon zijn. ik had wel zorg nodig. er was dus eigenlijk enkele indicatie maar de neuroloog zag een reden voor opname. eerlijk gezegd weet ik niet welke en hoef dat ook niet te weten. op dat moment was het goed voor mij
vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor RobRijkse † » 19 jul 2015, 13:39

Ahhh, snappum.
RobRijkse †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor honorine60 † » 23 jul 2015, 09:22

Hallo,

Ook ik kom in de Hoogstraat. Ik heb alle mailadressen en zo een kort lijntje naar alle hulpverleners. Wordt meestal dezelfde dag nog terug gemaild.
Als ik het zelf nodig vind is een afspraak snel geregeld. Een neuroloog kan niet veel voor mij betekenen. Ik ben heel erg tevreden over de Hoogstraat en herken dus niet het bovenstaande verhaal. Maar elke a.l.s patiënt is anders en heeft met andere klachten en voorzieningen te maken. Ik zou hierover in gesprek gaan met revalidatie arts. groetjes Simone
honorine60 †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Rianne85 » 04 aug 2015, 19:24

Vandaag met de Hoogstraat gebeld omdat we toch met medicatie willen starten voor de speekselproductie. Gevraagd of ik dit donderdag even kan overleggen met dokter kruitwagen. Haar vervangende secretaresse verbind me door met de poli daar krijg in te horen dokter kruitwagen is op vakantie 3 weken, raar dat haar secretaresse dat niet weet. Oké geen probleem ik bespreek het wel met de vervanger..... UH geen vervanger?! Niemand waar we mee kunnen overleggen geen vervanger voor dokter kruitwagen. Dan maar meteen via de huisarts maar vind het netjes om het eerst met dokter kruitwagen te overleggen aangezien zij de hoofdbehandelaar is. Ik ben misschien een zeikerd maar ik vind dit zo slecht!!! Ga dus nu toch een klacht indienen want dit kan echt niet vind ik.
Rianne85
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor anseke » 04 aug 2015, 23:44

Onze huisarts heeft een soort sticker voorgeschreven. Een klein rondje wat achter het oor geplakt wordt. Het werkt 3 dagen tegen slijm vorming. Dus dan weer een nieuwe. Grts. Ans
anseke
Top Bijdrager
Top Bijdrager

Berichtdoor Rianne85 » 05 aug 2015, 08:50

Hoi Anske,

Daar heb ik nog nooit van gehoord! Heeft dat bijwerkingen?
De revalidatiearts had het over amitriptyline maar omdat ze geen peg heeft en amper kan slikken is die sticker misschien wel een goede optie om uit te proberen. Bedankt voor de tip!
Rianne85
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor lijster » 05 aug 2015, 13:45

Hier is het forum dus voor, voor elkaar.
informatie en ervaringen doorgeven.
Hoop dat het voor je tante ook gaat werken.
Hoe is het nu met jou Rianne?
vr.gr.,
lineke
lijster
Forum Goeroe
Forum Goeroe

Berichtdoor anseke » 06 aug 2015, 00:14

Ik zal morgen de naam even doorgeven hier. Ans
anseke
Top Bijdrager
Top Bijdrager