Beter of Slechter

Van alles over leven met een PEG-, of PRG-sonde.

Beter of Slechter

Berichtdoor Jan v † » 20 dec 2012, 20:32

Beste Lotgenoten. Ik heb me over laten halen om een voorgesprek met de internist te hebben over de plaatsing van een PEG-sonde. Als je namelijk geen hap meer door je keel kunt krijgen, is er geen tijd meer voor informatieve gesprekken. Over een maand moet dat gesprek plaats vinden. Ook heb ik twee nieuwe banden op mijn fiets laten zetten. Dus het is voorbereiden voor slechte tijden, maar hopen op goede tijden. Groeten, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Beter of Slechter

Berichtdoor Arwi † » 20 dec 2012, 23:28

Dat is niet leuk Jan. Balen :(
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, hopelijk kunnen anderen die al zo'n ding hebben, je zorgen een beetje wegnemen.
Misschien valt het best mee :-)
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Catja † » 21 dec 2012, 11:22

Hallo jan

Ik zelf heb al 5maanden een peg sonde, en heb nergens last van.
Het voordeel dat hij zo vroeg is geplaatst, ik had nog een bijzonder goede voedings toestand.
Dan gaat de genezing ook sneller, de peg werd geplaatst, omdat mijn long inhoud minder werd,
Ik kreeg er een roes je bij, en voor mij was het een fluitje van een cent.
Natuurlijk heb je een wond, en dat moet zich even zetten,en genezen.
Maar ik ben blij dat het al is gedaan, want als je achter uit gaat en hij moet nog worden geplaatst.
Geeft het over het algemeen meer problemen.
Ik ben niet slechter geworden door de peg, wel door de a.l.s

Groetjes catja
Catja †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 21 dec 2012, 17:06

Arwi schreef:Dat is niet leuk Jan. Balen :(
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, hopelijk kunnen anderen die al zo'n ding hebben, je zorgen een beetje wegnemen.

hoi Jan en Arwi.