Zorg-Unit

Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Hoe en wat aan het loket van de gemeente.

Re: Zorg-Unit

Berichtdoor Peet † » 09 jan 2013, 10:17

Nou het hele feest is begonnen en flink op gang, afgelopen Maandag is de plaatsing van de zorg-unit begonnen, hij staat maar moet nog wel afgebouwd worden en voorzien van waterleiding, elektra, en riool.
zoals belooft zijn hier alvast wat foto`s. ik heb uit 144 foto`s een selectie gemaakt van het begin tot nu, gebruiksklaar is het nog niet, dat word volgende week.

Zoals bekend was ons balkon al verwijderd,een behoorlijk triest aanblik :(
Afbeelding

Ook onze schuur waar al me gereedschap en dergelijken in gestald stond moest er aan geloven :bgrr
Afbeelding

Afbeelding

Maar voor iets wat je weghaalt moet ook wat terug komen, niet zo groot als die van ons maar groot genoeg voor de scooter.
Afbeelding

Afbeelding

Het onderstel (tafel) voor de zorg-unit om hem woonkamer level te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen was de zorg-unit zelf aan de beurt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het kabeltje zal toch knappen :mrgreen:
Afbeelding

(Video) hoe toevallig kan het zijn :lol:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10200422047222278&set=vb.1489073135&type=3

Afbeelding

Afbeelding

One small step for [a] man, one giant leap for mankind
Afbeelding

En nu de boel afbouwen en aansluiten.
Afbeelding

Word vervolgt ;-)

Groetjes, Peet
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 09 jan 2013, 14:07

Nou,
Dat gaat in elk geval sneller dan de 5 weken die ze hier voor mijn lift nodig hadden! :grin:

Imposante kranen ook, als er mensen in de buurt nog niet van Peet hadden gehoord, dan nu wél! :mrgreen:

Ik had begrepen dat de container onder de zorgunit je berging zou worden, of wordt dat nu toch dat vierkante hokje? Ontgaat me even. Mij valt ook op dat de container onder de zorgunit slechts een frame is, geen wanden! Hoe kun je dat dan als berging gebruiken?

Ben benieuwd naar foto's van de binnenkant van de unit.

:idea: Zie ik nou een deur aan de lange kant van de unit? Ik vraag ik me af of je van daaraf op het dak van die scooterberging kunt komen en daar alsnog een balkonnetje kunt (laten) maken. Heb je het materiaal van je oude balkon nog?

Groetjes en succes met de verbouwing!
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 09 jan 2013, 16:03

Hoi Dick.

Nou,
Dat gaat in elk geval sneller dan de 5 weken die ze hier voor mijn lift nodig hadden!
Inderdaad, voor Rotterdamse begrippen is het nog snel gegaan, wel met een duwtje in de rug via mijn netwerk. maar laten we eerlijk zijn, zonder kruiwagen komt toch niemand nergens :mrgreen:

Imposante kranen ook, als er mensen in de buurt nog niet van Peet hadden gehoord, dan nu wél!
Peet was al vrij bekend, maar nu zeker! maar dit was wel net of het circus was gearriveerd dus dat geeft wel een aparte boost :-)

Ik had begrepen dat de container onder de zorgunit je berging zou worden, of wordt dat nu toch dat vierkante hokje? Ontgaat me even. Mij valt ook op dat de container onder de zorgunit slechts een frame is, geen wanden! Hoe kun je dat dan als berging gebruiken?
Dat is dus ook iets wat ik een beetje verkeerd had begrepen omdat toen dit allemaal werd bekokstooft ik in het ziekenhuis lag.
De bedoeling was, een zeecontainer ingraven tot hoogte drempel schuifpui, en daar bovenop de zorg-unit. maar omdat het huis erg oud is, omstreeks 1880 konden ze door de fundering die er niet zit :mrgreen: niet ingraven, ze waren bang dat ze die zouden beschadigen.
Dus toen is voor deze optie gekozen, was voor mij ook nieuw. de container zou ook als opslag dienen maar omdat die er niet komt zijn ze nu bezig omdat stellage rondom dicht te maken, en best wel mooi. die foto`s komen nog.
Dat schuurtje moest er komen omdat die van ons plaats moest maken. maar die beslissing werd later teruggedraaid, maar na aandringen van ons en de wmo ambtenaar toch goedgekeurd. waarom :?: omdat de scooter van Marian niet in de berging onder de zorg-unit terecht kan, en dat was de bedoeling ;-)
dus dan toch maar een schuurtje er bij. kost wel ietsje eigen bijdragen werd er gezegd.

Ben benieuwd naar foto's van de binnenkant van de unit.
Uiteraard, ik ook :lol: komen er aan als het klaar is.

Zie ik nou een deur aan de lange kant van de unit? Ik vraag ik me af of je van daaraf op het dak van die scooterberging kunt komen en daar alsnog een balkonnetje kunt (laten) maken.
Je lijkt Marian wel, die zag de eigen al helemaal liggen op het dakterrasje :lol: die mogelijkheid moeten we nog even goed bekijken, die zijdeur kan daar inderdaad een rol in spelen.
Heb je het materiaal van je oude balkon nog?
Helaas, alles verkocht :mrgreen: maar dat had in dit geval waarschijnlijk toch te zwaar materiaal geweest.

Video nog gezien? lache he:

Groetjes en succes met de verbouwing!
Tnx.

Groetjes, Peet
Laatst bijgewerkt door Peet † op 09 jan 2013, 16:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 09 jan 2013, 16:42

Ha Peet,
Indrukwekkend hoor!
Fijn dat jullie het zo voor elkaar hebben weten te krijgen. Niet alle gemeenten vinden zorgunits een goed plan.
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 16 jan 2013, 23:01

De Ergotherapeut is vandaag langs geweest om de broodnodige hulpmiddelen te plaatsen, zoals de wel overheerlijke wc met warmwaterstraaltje en föhn en afstandsbediening :mrgreen: toch wel een paar kleine details waardoor je net even langer op het toilet blijf zitten :lol:
morgen komen ze een rolstoel, hoog/laag bed, en leestafeltje brengen, en morgen ook de oplevering, dan is alles achter de rug.
De unit heeft ze eigen warmwater voorziening en warmte toevoer. het enigste wat er aangesloten word is riool afvoer, stroom, en natuurlijk de koudwaterleiding.
Mijn handen trillen de laatste tijd behoorlijk dus de foto`s zijn niet al te scherp, excuus.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
De firma Pasaan was mij al aanbevolen door een dorpsgenoot die in het zelfde schuitje zat als wij, en bij toeval kwam de WMO ook met deze firma omdat ze daar goede ervaringen mee hebben.
Alles bij elkaar heeft het nog geen 2 weken geduurd, niet allemaal even leuk om mee te maken, maar dat is niet anders.
Zonde dat ons balkon plaats moest maken, maar we zijn er blij mee :-P een goeie oplossing.

Groetjes, Peet.
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Nautica † » 17 jan 2013, 10:04

Ziet er allemaal toppie uit Peet
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Letty † » 17 jan 2013, 13:06

Hoi Peet,

Het ziet er prima verzorgd en comfortabel uit en luxe afgewerkt, kijk dat is het verschil met onze unit die we krijgen, geen hoog/laag toilet, douchestoeltje of airco, mooie afwerking etc. Daar zit ook duidelijk het prijsverschil in. onze gemeente vonden de firma's Pasaan en Hodes veel te duur.
Het toilet lijkt me inderdaad erg prettig in gebruik en behoud een stukje onafhankelijkheid en eigenwaarde.

Groetjes, Letty
Letty †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 17 jan 2013, 15:53

Mooi Peet!
Daar mag je blij mee zijn. En dat in 2 weken? Wij hebben 5 weken in de verbouwing gezeten vanwege de lift en daarna nog eens 3 voor de badkamer! :o

En we zijn er nog niet klaar mee: ze hebben de toiletpot te hoog gehangen waardoor ik met mijn benen van de grond bungel. Mooi dat het bij jouw wel zonder al te veel stress voor elkaar is!

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 17 jan 2013, 20:57

dspier schreef:Mooi dat het bij jouw wel zonder al te veel stress voor elkaar is!

Nou Dick, die stress was er wel hoor, met zoiets moet je gewoon zelf niet thuis zijn denk ik.
maar ik begrijp je wel hoor, bij jouw was het ook veel meer binnen in je huis, dat was bij mij maar een paar dagen en dat werd me al teveel. maar ik moet zeggen dat ze erg respectvol met onze privacy omgingen.

Letty schreef:Het ziet er prima verzorgd en comfortabel uit en luxe afgewerkt, kijk dat is het verschil met onze unit die we krijgen, geen hoog/laag toilet, douchestoeltje of airco, mooie afwerking etc. Daar zit ook duidelijk het prijsverschil in.

ik heb dat nog even besproken en tegen mij werd gezegd dat dit meer met het opbouw materiaal had te maken. Letty het is echt een luxe dat je al dat spul van links naar rechts en in hoogte kan verschuiven, en van het licht tot het toilet een afstandsbediening, dat is wel lachen :-) binnen een enkele handeling is het toilet of wasbak aan te passen aan je houding. ik zit natuurlijk af en toe een beetje te dollen, maar nu even niet, ga er voor want je hebt dit echt nodig :!: probeer het alsnog.

Vandaag was de oplevering en zou de man van Pasaan de boel komen inspecteren. ik ga geen namen noemen, deze man is de afgelopen weken al verschillende keren hier over de vloer geweest en toen ik hoorde dat hij afkomstig is uit Den Bos was ik alles vergeten en zag alleen nog maar kleine vliegende boschebollen :lol:
Maar vandaag was hij er en jawel, hij had een hele grote doos vol met echte bosse bollen meegenomen bij de echte boscheebolle bakker vandaan, De Groot :-P
en om het compleet te maken kwamen toen ook maar gelijk de wmo vrouw en de gemeenlijke bouwinspecteur. dus het was even een volle bak hier en allemaal aan de bosse bollen, behalve ik, ik eet wel alleen zei ik :mrgreen:
Ze waren erg tevreden over het ontvangst hier, ook de werklui hadden gezegd dat het ze aan niets ontbrak :roll: :lol:
nee ik sta hier echt van te kijken hoe snel en soepel dit eigenlijk allemaal is gegaan. we zijn hier erg blij mee :-P

Groetjes, Peet
Laatst bijgewerkt door Peet † op 29 maart 2013, 13:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Arwi † » 17 jan 2013, 22:52

Ha Peet, ze hebben je goed in de spullen gezet joh.
Ik hoop dat je er veel plezier van hebt de komende tijd.
En nou maar uitrusten.
Groeten,
Arwi
Arwi †
In Memoriam
In Memoriam

VorigeVolgende

Keer terug naar WMO