Restless legs?...

Onverwachte spiertrillingen, krampen en spasme; hoe ga je ermee om, wat betekend het, hoe leef je ermee?

Re: Restless legs?...

Berichtdoor Peet † » 10 jul 2012, 16:38

Tijd zat, daar ga ik gewoon vanuit :)

Groetjes, Peet.
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Eagle-John † » 05 aug 2012, 08:05

goeroe's en anderen,

Het blijkt dus idd "Restless Legs'te zijn, maar dan in m'n hele lijf... Na overleg met Utrecht kreeg ik, op vakantie op Terschelling, Tramadol voor geschreven, een 'morfine-achtige pijnstiller'. Terwijl het geen pijn is, meer een soort 'beurs gevoel'..
Mijn schoonmoeder had vrij onlangs, een dag lang lopen hallucineren op Tramadol, dus dat heb ik toch maar niet gedaan. Gebruk nu, op aanraden van andere RLS-patiënten (ja, is dat wat, ben ik ALS en RLS-patiënt!) één paracetamol voor het slapen. Met wisslend succes. Vanmorgen weer om 4.45 u wakker...
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Lia † » 05 aug 2012, 12:54

Hallo Jan
Ik gebruik sinds een paar weken 's avonds TRAMADOL, slaap heerlijk zonder krampen, pijn en geen bijwerkingen.

Groetjes, Lia
Lia †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Jan v † » 05 aug 2012, 13:16

Beste Arend-Jan,
Ik gebruik een onschuldig alternatief middel: 5 mg Melatonine. Ik slaap daar probleemloos mee en de volgende dag weer fris. Deze stof hebben kleine kinderen van nature. Het helpt bij het herstel van de natuurlijke weerstand.
Vriendelijke groet, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Re: Restless legs...Of?...

Berichtdoor Eagle-John † » 09 aug 2012, 13:14

Dank Lia en Jan,

@Lia: ik heb Tramadol in huis, maar ben bang dat t zo'n paardenmiddel is....

Daarbij, in overleg met 2 fysiotherapeuten, zijn er nu weer twijfels of het wel Rls is. Het voelt anders, meer beurs. Idee lijkt nu dat, doordat k afval, mn botten zwaarder op mn lijf drukken. Ik heb minder 'kussentje' van binnen... Voel ook alleen irritatie aan de kant waar ik op lig.. Iemand hier ervaring mee?

@Jan, nice to meet you and, hope you guessed my name....!? Of kennen wij elkaar uit een vorig leven?
Eagle-John †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 09 aug 2012, 15:38

Hoi Jan en de rest.

Ik heb dan wel geen Restlees legs zover ik weet maar dat irriteren herken ik wel.
Ik heb de laatste erg veel last van een pijnlijke schouder (Beurs gevoel) omdat ik schijnbaar weinig bewegelijk ben in me slaap. normaal werd mijn vrouw helemaal gek van mij omdat ik nogal veel draaide in bed, maar nu word ik ook wakker zoals ik ben gaan leggen/liggen :lol:
en dat is op me buik half leunend op me linker schouder.
en met slapen heb ik gelukkig nog geen probleem, Peet gaat liggen/leggen en is weg :roll:

Groetjes, Peet
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Jan v † » 12 aug 2012, 19:51

Beste Jan,
Nee, ik ken je niet uit een andere kring, maar toen ik de uitstraling van de foto zag, dacht ik: dat moet een Arend zijn. Dat verhaal over die bergrit terwijl je toch wel enkele mankementen had, vond ik heel dapper !
Vriendelijke groet, Jan
Jan v †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Elly † » 13 aug 2012, 09:35

Peet,
Mijn man had ook al snel last van zijn schouder, geïrriteerd kapsel. Een hormoonspuit deed wonderen, hij is er heel blij mee, want hij sliep er slecht van. Later heeft hij er ook een in de andere schouder gehad. Tot nu toe geen last meer. (wel van opvliegers.... En wat haaruitval)
Elly
Echtgenote en mantelzorger van ALS-patiënt Rob (in herinnering), stiefmoeder van zijn drie kinderen. Motto: liefde is alles!
Elly †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 13 aug 2012, 14:39

Hoi Elly.

Dus als ik het goed begrijp, zodra ik die Hormoonspuit neem dan ga ik in de overgang, word nog snelle kwaad op alles en iedereen om me heen, en word nog kale dan dat ik al ben. Krijg ik ook borsten :?: :lol: :lol:

Geintje he Elly.
Ik ga dit eens bespreken met de dokter want het irriteert me mateloos.

Groetjes, Peet.

Elly schreef:Peet,
Mijn man had ook al snel last van zijn schouder, geïrriteerd kapsel. Een hormoonspuit deed wonderen, hij is er heel blij mee, want hij sliep er slecht van. Later heeft hij er ook een in de andere schouder gehad. Tot nu toe geen last meer. (wel van opvliegers.... En wat haaruitval)
Elly
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 13 aug 2012, 15:26

Hoi Jan,
Ik heb in Polen last gekregen van spasmen in mijn rechter kuit en rechter bovenarm (rechts = de kant waar mijn ALS het sterkst is).

Dit lijkt me geen restless leg, anders zou ik het wel in beide benen hebben lijkt me zo. Het is ook zo dat als ik eenmaal slaap (tegen zonsopgang - na zo'n 3-5 uur woelen) dat ik daarna als een blok ben vertrokken.
Afbeelding

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

VorigeVolgende

Keer terug naar Fasciculaties, Krampen en Spasme