placebo

Stel jezelf voor en leer de bezoekers van dit forum kennen.

placebo

Berichtdoor rednose » 14 dec 2017, 13:46

Belachelijk dat er bij de trial met penicillin en cortisone ook placebo's gebruikt worden. Ben zelf wetenschapper en weet van hoe onderzoek hoort te verlopen.
Echter in dit geval, ALS, vind ik het onaanvaardbaar placebo's in te zetten bij mensen die geen alternatief hebben. hoe durf je mensen dit te laten ondergaan, zo langdurend . Medisch ethisch een blunder en onmenselijk .
Marcel
rednose
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: placebo

Berichtdoor statinsals » 14 dec 2017, 14:52

ik vind het ook onaanvaardbaar, maar mogelijk bepaalt WGBO dat(?)
statinsals
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor rednose » 14 dec 2017, 15:21

Beste statinsals,
dank voor support.
Hoe denken anderen hierover?
Marcel
rednose
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor rednose » 14 dec 2017, 15:31

Net dit bericht gemailed aan ALS Centrum en Ineke Zaal van de Stichting over, beloofd, nieuw op te zetten patienten forum:
Beste Loes, Ineke,
met verwachting keek ik uit naar een/het nieuwe ALS patiënten forum (het Stop ALS forum is onoverzichtelijk en moeilijk) op site van het Centrum.
Maar helaas, niets. Ik zit met allerlei vragen aan medepatiënten en kan deze niet kwijt. Te moeilijk op Stop forum, waar?, onder welk kop?
Zou er nou niet wat geld over zijn een eenvoudig nieuw patiënten forum format te ontwikkelen, met simpel vraag en mogelijkheid tot reageren? Zonder franje als even voorstellen en
Tips en regels en …..?
Hopelijk kan hier een snelle actie op volgen, tenslotte was het ook mogelijk voor de professional.
Graag jullie reactie.

Groet, Marcel
rednose
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor statinsals » 14 dec 2017, 17:25

mocht je redelijk engels kunnen (en facebook hebben), zou ik je mogen adviseren op volgende sites een kijkje nemen?

https://www.als.net/forum/

http://www.alsforums.com/forum/

facebook;
ALS Natural Healing (Holistic)
https://www.facebook.com/groups/healingforals/

beide facebook groups zijn gesloten groups (even een request to join group met reden opgeven)

mocht engels niet goed of onvoldoende zijn, zou ik adviseren om google chrome te gebruiken en vervolgens de pagina's te vertalen naar het nederlands
statinsals
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor rednose » 16 dec 2017, 15:25

Dank statinsals,
UK is geen probleem. Hoop wel dat ALS centrum alsnog een nieuw patienten forum start, lijkt mij niet te moeilijk.
groet
rednose
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor GIJSBERTUS » 26 jun 2018, 11:26

het is wel laat,maar beter laat dan nooit.het is etisch niet verantwoord om mensen een jaar lang een placebo te geven.dat heb ik ook gezegd tegen van es en zijn ja knikkers. ik heb hem thuis 2 x gedaan.zonder succes. wie het toch wil doen.bel me maar. er is een grote apotheek waar je het niet hoeft te betalen.mvg.bert. 0621391329
GIJSBERTUS
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Keer terug naar Even Voorstellen