Draaien in bed

Hoe ga je om met vermoeidheid, slaapproblemen en zaken die je nachtrust kunnen verstoren?

Re: Draaien in bed

Berichtdoor Charlotte » 16 feb 2015, 10:12

Beste allemaal,

Ook wij zijn sinds kort op zoek naar "de" oplossing voor het draai-probleem. Wat een herkenning ook weer in dit topic (dat gewurgd worden door je pyjama en/of dekbed :-?). Het glijlaken lijkt me zeker een poging waard, wel met de nodige voorzichtigheid, want de vloer ligt niet zo fijn ;-)). En heeft iemand ervaring met een dekenboog (als anti-wurg dekenconstructie)? Lijkt me wel minder warm?

@Aernout: Hoe bevalt het Wendylett-systeem? Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Vriendelijke groet,
Charlotte
Charlotte
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor Nautica † » 16 feb 2015, 13:25

Charlotte schreef:
@Aernout: Hoe bevalt het Wendylett-systeem? Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Er is bij mij een vertegenwoordiger geweest van Harting Bank voor een demonstratie. Er zijn verschillende modellen maar niet elk model is geschikt. Een los laken wat om je matras heen wordt gevouwen met in het midden een materiaal van satijn en aan de randen antislip materiaal was voor mij de beste keuze.
Ik mocht het een paar nachten proberen en het beviel mij uitstekend. Ik kon weer op mijn zij draaien en mijzelf omhoog duwen zonder gekeeld te worden. Je moet nog wel enige kracht in je benen hebben om te kunnen draaien.

Vervolgens heb ik het gelijk aangevraagd via de zorgverzekeraar en nu maar afwachten.
Aanstaande donderdag komen ze voor de indicatie langs. Eigenlijk belachelijk dat ze voor een laken van € 85 helemaal iemand langs sturen met de auto voor deze indicatie. Ze weten toch al lang dat ik ALS heb dus kun je wel raden dat ik het nodig heb. Mede daarom wordt volgens mij de zorg zo duur in Nederland
Groetjes,

Aernout
Nautica †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Charlotte » 18 feb 2015, 10:49

Beste Aernout,

Dank voor je reactie, fijn om te horen dat het goed beviel. Ik heb contact gehad met onze ergotherapeut van het ziekenhuis en zij gaat er voor ons achteraan (regelt een passing en legt contact met de zorgverzekeraar over de vergoeding). Hoop dat er voor ons ook een oplossing tussen zit, zou wel heel erg lekker zijn!

Groet,
Charlotte
Charlotte
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor Charlotte » 01 maart 2015, 09:39

Beste Aernout,
We kregen bericht terug van de ergotherapeut. Het Wendylett laken wordt niet vergoed werd ons verteld; alleen glijlakens worden vergoed. Heb jij meer geluk bij jouw aanvraag? We hebben het Wendylett hoeslaken nu zelf maar snel besteld.
Vriendelijke groet,
Charlotte
Charlotte
Actief Lid
Actief Lid

Berichtdoor Charlotte » 06 maart 2015, 05:13

Wauw, wat een oplossing is dit zeg! We zijn echt enorm tevreden met het Wendylett hoeslaken! Dit hadden we echt maanden terug moeten weten; zo fijn dat manlief weer zelf kan draaien. Het kost wel een smak geld (wij hebben 'm aangeschaft voor €139,-- :shock:), maar wat een fijn ding!

Kan me zo af en toe wel boos maken dat bepaalde zaken die het leven van ernstig zieke mensen kunnen veraangenamen niet vergoed worden door de zorgverzekeraars. Zo is daar de sta-op-stoel, die je niet vergoed krijgt als je moeite hebt met opstaan (wat logisch zou zijn), maar alleen als je schuin zakt naar de zijkant in je stoel, waar een sta-op-stoel volgens mij niet eens echt een oplossing voor biedt (die van ons niet althans). Je moet toch wel over een leuke spaarrekening beschikken als je ALS hebt is mij inmiddels duidelijk....:-?.
Charlotte
Actief Lid
Actief Lid

Vorige

Keer terug naar Vermoeidheid, Slaap en Nachtrust