WC-bril met douch/föhn-installatie

Alles over aanpassingen en voorzieningen in, aan en rondom het huis.

WC-bril met douch/föhn-installatie

Berichtdoor Dick † » 25 feb 2012, 14:28

Vooropgesteld: Ik heb geen commerciële of zakelijke belangen in dit product/deze firma :lol:

Al vrij snel na de diagnose ALS werden de beperkingen aan de handen dusdanig dat de stoelgang en met name het billen vegen
een probleem werd. De WMO-ambtenaar drong aan/was bereid een goedkope bril met douch/föhn-installatie te vergoeden/installeren,
vooruitlopend op definitieve verbouwing en definitieve plaatsing van een "gehandicaptentoilet".
De WC-bril was een Spatoilet model Daimond, kosten ca. € 500,-

Afbeelding

Aanvankelijk was ik zeer sceptisch, maar dit sloeg al snel om in enthousiasme.
De bediening dmv. drukknopen is eenvoudig en uitgebreid. Het "wasprogramma" heeft 3 keuzes; wash (anaal), bidet (vaginaal)
en enema (klysma) al dan niet gecombineerd met pulse (pulserende straal) of massage (heen en weer).
Na het wassen volgt automatisch het droog föhnen (dry). Voor mij werkt prima!

Knoppen van de draadlozd bediening zijn eenvoudig te bedienen. Nu mijn armen/handen onvoldoende functioneren kan ik
de bediening nog steeds aansturen door het indrukken dmv. mijn neus! Het bedieningspaneel ligt daarbij binnen mijn (neus)bereik
op de wastafel.

Persoonlijk vind ik de Spatoilet Diamond prettiger dan de veel duurdere Pronk Ergo.
Nadeel vind ik wel dat het gat vd. bril van de Daimond erg klein is.

Meer info: http://www.spatoilet.com/nl/diamond/

Groeten,
Dick S.
"Bij ALS houd je vanzelf niets meer vast..... ALS sucks"
Dick †
In Memoriam
In Memoriam

Re: WC-bril met douch/föhn-installatie

Berichtdoor dspier † » 26 feb 2012, 23:21

Hoi Dick,
Een onsmakelijk onderwerp, maar niet minder belangrijk dan anderen!

Bedankt voor je tip. Heb je de Pronk Ergo ook mogen proberen (doe je dat dan in de showroom of zo? :shock: ) en wat was daar minder aan (waarom toch voor de diamond gekozen, niet vanwege de naam hoop ik?)

En hoe zit het met de aansluitingen? Heb je een los bedieningspaneel, heb je stroom nodig? Ik vraag dit omdat ik alvast met de aanpassingen van mijn badkamer bezig ben (hoewel de gemeente nog in alle toonaarden zwijgt :( ) en ik graag wil weten waar ik het best wat kan laten aanleggen.

Groetjes en je weet het hé: snel en adequaat gewicht verliezen doe je het best met een toiletbezoek! :lol: :lol:
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Dick † » 09 maart 2012, 17:45

Ik heb beide voorzieningen in huis!
Ja, je kunt ze proberen in de showroom.
Qua aansluiting zijn beide gelijk, je hebt een geaard stopcontact en een aparte wateraansluiting nodig. Heb wel begrepen dat de Geberit
inbouwreservoirs (~stortbak) tegenwoordig voorbereid zijn met 2 wateraansluitpunten, dat zou schelen.

De Diamond heeft een draadloos bedieningspaneel met een uitgebreid bedieningsmenu. Afhankelijk van de omstandigheden (..ahum)
kun je de douchewijze, duur en sterkte v.d. straal regelen. Ook kan de duur en warmte van de föhh geregeld worden. Tenslotte kan de
positie van de straal (meer naar voor/achter) ingesteld worden.

De Pronk Ergo heeft een vaste sproeipositie, die voor mij iets te ver naar voren zit. Dit kun je niet aanpassen!
Verder is die van mij uitgerust met een éénknopsbediening zodat een vast programma van douchen en föhnen wordt afgewerkt.

Dick S.
Dick †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 16 maart 2012, 18:58

Hoi Dick,
Ik heb net een kostenraming van de gemeente binnen voor die Pronk Ergo (opzetbril)
Afbeelding

Kosten c.a. €3300,- :shock: Wat een belachelijk hoog bedrag! Er mag blijkbaar grof worden verdiend in de gezondheidszorg/revalidatiebranche :evil:

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Dick † » 16 maart 2012, 19:09

Yep, keiduur die handel. Inderdaad belachelijk.

Dick S.
Dick †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 17 mei 2012, 01:54

Dat is toch echt idioot! 3300 voor een wc pot :o
Komt er ook muziek uit en zitten er wieltjes onder?

Gr, Peet.
ALS heeft gewonnen, mijn vechtlust is bijna op ;-)
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor dspier † » 05 jul 2012, 15:07

Hoi Peet,
Dat is zonder pot, alleen de bril!

E ik vind hem nog lelijk ook (hangt over de pot).
Afbeelding

Ik heb tegen beter weten in wel iemand van Pronk Ergo laten komen, maar die had het alleen maar over de hoogte van de pot: was erg belangrijk om te controleren. De bediening is pneumatisch en je kunt er verder niks mee af of instellen. Op mijn vraag waarom die dan zo duur moest zijn had hij eigenlijk geen goed antwoord. "de gemeenten hebben vertrouwen in ons..." Jaja, of de gemeenten weten niet beter?

Ik ben bij de sanitair groothandel geweest en zij kunnen voor een beetje meer een Geberit Aquaclean 8000Plus plaatsen: een hangpot met geïntegreerd spoel föhn systeem, inclusief veel luxe opties, zoals een lady douche voor mevrouw.
Afbeelding

Groetjes,
Dick
dspier †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 05 jul 2012, 15:18

Het blijft idioot :!: ze weten dat wij het tijdperk voorbij zijn om achter een steen te gaan zitten of in zo houten hokje ergens achter je huis. dus gaan ze er gewoon vanuit dat wij graag zo spulletje kopen om fatsoenlijk je behoefte te kunnen doen. dus dan maar topprijzen. pure uitbuiting vind ik het.
Ja ik weet het ik hoef hem niet te nemen, maar ik word af en toe al als een holbewoner afgeschilderd en als ik iedere keer naar die steen toe moet om te ........ helemaal :lol: :lol:

Gr, Peet.
Voor het echt te laat is wil ik jullie nu alvast zeggen, ik zie jullie in het hiernamaals waar we met ze allen de strijd weer oppakken, het kan maar gezegd zijn :-)
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Esperanza † » 05 jul 2012, 19:26

Dag Peet,

Het tijdperk voorbij zijn :!: :!: :!: helemaal niet Peet, Je weet toch dat wij tegen de drentse grens aanzitten ik ga achter een grote hunnebed zitten.......... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes, Afien
Esperanza †
In Memoriam
In Memoriam

Berichtdoor Peet † » 05 jul 2012, 20:51

Ja weet ik Afien en gelijk heb je, gewoon lozen in een andere provincie :lol: :lol: :lol:

Groetjes, Peet
Sorry. Liefs , Peet
Peet †
In Memoriam
In Memoriam

Volgende

Keer terug naar Woningaanpassingen